Deel dit artikel
-

Booking.com zet duizenden medewerkers aan de kant

Booking.com voert een reorganisatie door waarbij het afscheid neemt van vrijwel alle medewerkers van de klantenservice. Hun contracten worden overgenomen door een extern bedrijf.

Medewerkers op de kantoren in Amsterdam en Manchester ontspringen de dans. Hun contracten gaan niet naar Majorel.

Dit nieuws maakte CEO Glenn Fogel gisterenochtend in een vooraf opgenomen video bekend aan het betroffen personeel. De video en het transcript zijn op het intranet gepost, zo vertellen medewerkers op Reddit.

Medewerkers worden ‘uitbesteed’ zijn nog zes maanden enkel bezig met Booking.com. Daarna kunnen ze voor elke andere klant van Majorel worden ingezet.

Posters op Reddit spreken de vrees uit dat dat direct ten koste gaat van de kwaliteit van de service. Booking.com staat zich juist voor op zijn bovengemiddelde hoge klantenservice. Vanaf volgend kwartaal is dat uitbesteed aan de organisatie die het Booking-DNA mist.

Foto: Nenad Stojkovic (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond