Deel dit artikel
-

Browsermaker Opera gaat lekker

Het marktaandeel stelt weinig voor, maar de Noorse browsermaker Opera meldt over het tweede kwartaal toch maar mooi een winst van 13,5 miljoen dollar op een omzet van 52,1 miljoen.

Niet verrassend kwam de meeste groei van mobiele gebruikers. Daar haalt Opera verreweg zijn meeste omzet vandaan. In de opbrengsten uit browsers voor desktop pc’s zit weinig groei.

Al enige tijd gaat het gerucht dat Facebook Opera zou willen overnemen, maar naar nu blijkt heeft Opera zijn samenwerking met Google verlengd. Google is de standaard zoekmachine in de browsers.

Groei is er ook voor de witte label-browser van Opera. Het aantal gebruikers steeg met 145 procent naar 39,8 miljoen. Toch werd er minder aan verdiend: 10,4 miljoen euro. Op de desktop heeft Opera ‘slechts’ 55 miljoen gebruikers.

Opera verdient niet alleen meer aan browsers. Inkomsten worden ook ontleend aan de eerder overgenomen marketingbedrijven Mobile Theory and 4th Screen en AdMarvel. Hier werd veruit de grootste groei van 450 procent gerealiseerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond