Deel dit artikel
-

Brugse mobiele marketing startup haalt 6 miljoen euro op

De Belgische startup ZapFi heeft 6 miljoen euro opgehaald bij een niet nader genoemde Amerikaanse privé-investeerder. Met dat geld wil men een nieuw technisch platform bouwen.

ZapFi begon in 2010 als een WiFi-leverancier, met Brugge als uitvalsbasis. Dat werd geen succes. Begin dit jaar kreeg de onderneming ruzie met het stadsbestuur van de Belgische toeristenstad. Die had 250.000 euro ter beschikking gesteld, waarvoor ZapFi een gratis basisversie zou leveren met ‘verminderde snelheid’.

Omdat de aanlegkosten kennelijk toch wat bezwaarlijk werden, besloot het bedrijf de aanleg te beperken tot drukbezochte plekken in de binnenstad. Het stadsbestuur besloot het bedrijf daarop in gebreke te stellen. Brugge liet weten een andere internetpartner te zoeken.

Inmiddels is de aandacht verlegd naar mobiele marketing. Het idee is om via WiFi-klanten gerichte content aan te bieden. Men noemt dit ‘intelligent mobile marketing’.

Momenteel telt België een 250-tal ZapFi WiFi-zones in twintig steden en gemeenten, maar die zijn niet allemaal actief.

Het bedrijf is naar eigen zeggen inmiddels ook bezig in Nederland, Luxemburg en Italië, en er lopen gesprekken in Turkije, Zwitserland en Duitsland, aldus DataNews.

ZapFi haalde al eens 1,5 miljoen euro op, maar dat was voor het conflict met de stad Brugge.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond