Deel dit artikel
-

Buzzer van start in Duitsland

Het digitale ‘word of mouth’-bedrijf Buzzer uit Amsterdam opent een Duits kantoor. Het marketingbedrijf wil op het groeiende werkgebied internationaal meespelen en opent voor 2010 nog een buitenlands kantoor.

Dat zegt directeur Willem Sodderland in een vraaggesprek met deze uitgave. “We zijn al een paar jaar in België actief. Die stap ging vrij natuurlijk. Onze klanten, waar ook multinationals onder zitten, vragen of we onze diensten ook in andere landen aanbieden. In Duitsland vonden we een goede bedrijfsleider en gingen daar onlangs van start”. De lokale site ging onlangs van start.

Buzzer is een bedrijf dat online mond-tot-mond-reclame helpt faciliteren rondom de lancering van nieuwe producten. Tegelijkertijd peilt het in een periode van gemiddeld 3 maanden de klantreacties en geeft die aan de opdrachtgever door. “We werkten bijvoorbeeld voor Philips bij de lancering van een tandenborstel, Streamium en een epileerapparaat”.

In de afgelopen jaren schreven zich ongeveer 50.000 Nederlanders in bij Buzzer. Zij vullen een profiel van zichzelf in op basis waarvan Buzzer de groepen testers samenstelt. Dat zijn in de regel groepen van een paar duizend consumenten.

Het bedrijf verzorgde afgelopen jaren naar eigen zeggen 100 campagnes. Zestig procent van de omzet zou afkomstig zijn van terugkerende klanten. “We denken dat dat mede door de economische situatie komt. Marketeers hebben te kampen met stagnerende of krimpende budgetten en moeten creatiever, efficiënter werken”.

Word of mouth-marketing is volgens Sodderland een betrekkelijk nieuwe niche. Een bekend bedrijf in de VS op dit gebied is BzzAgent. Op de Duitse markt komt hij Trnd tegen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond