Deel dit artikel
-

Cadillac Europe kiest Bookmark

De Europese importeur van Cadillac, Chevrolet en Corvette heeft het Naardense Bookmark gekozen als haar interactive marketingbureau. Bookmark gaat een CRM-strategie ontwikkelen en uitvoeren, alsmede de online en offline Direct Marketing-activiteiten.

Kroymans Corporation in Hilversum is sinds 1 oktober 2003 de Europese importeur van Cadillac, Chevrolet en Corvette, een activiteit die voorheen door General Motors Duitsland werd uitgevoerd. Het reclamebureau blijft het Duitse Bühler & Partner. Voor de CRM, DM en internet-activiteiten is gekozen voor Bookmark .

Volgens Bülent Polat, manager SP en CRM bij Kroymans, bestond de shortlist uit drie kandidaten, waaronder het eigen reclamebureau. Polat: "We wilden geen aparte bureaus voor de verschillende activiteiten. Bookmark heeft zowel kennis op het gebied van CRM als van DM in huis. Trackrecords zijn belangrijk in de keuze voor een bureau. We wisten dat Bookmark goede dingen voor Citroën had gedaan. Bovendien kende ik het bureau van eerder werk. Daarom is het Bookmark geworden."

Het marketingcommunicatiebeleid van Cadillac Europe zal zich ondermeer richten op branding. Polat: "Het merk Cadillac is wel bekend, en wordt geassocieerd met grote auto's. We gaan nu het merk opnieuw positioneren, en we gaan proberen interesse op te wekken voor een testrit." Verder staat het verzamelen van gegevens over bestaande en potentiële klanten hoog op de agenda. Polat: "We hebben bijna geen gegevens, omdat er voor ons geen Europese importeur in deze vorm was. We gaan nu data verzamelen via de GM-dealers en via andere kanalen. Het doel is om bij ieder contactmoment stapsgewijs gegevens vast te leggen."

Internet is inmiddels niet meer weg te denken uit het communicatieprogramma van autofabrikanten. Veel autokopers komen al zeer goed geïnformeerd op hun eerste bezoekje aan de dealer. Ook Cadillac Europe gaat stevig van web en e-mail gebruikmaken. Polat: "De CRM-database wordt volledig web-enabled, zodat meerdere partijen gegevens kunnen toevoegen en muteren. Verder is Internet niet alleen een goedkope informatiebron richting klanten, maar ook een middel om een dialoog op te bouwen. Veel mensen vinden het fijn om via e-mail te communiceren." Hoe het online communicatiebeleid er precies uit gaat zien en met welke budgetten gewerkt gaat worden kon Polat op dit moment niet zeggen.

Voor Bookmark wordt Cadillac Europe een van haar top drie-klanten naast Grolsch en Walt Disney.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond