Nieuwe campagne Alert Online om cyberkennis te vergroten
Nederlanders weten te weinig over online gevaren en hoe zij zich daartegen kunnen beschermen. Ook onderschatten zij de kans dat zij slachtoffer worden. Dit blijkt uit het onderzoek Cybersecurity awareness en skills in Nederland van Alert Online, een overheidscampagne die vandaag weer van start gaat.
Ruim de helft van de Nederlanders heeft nog nooit van ransomware gehoord, terwijl dit de snelst groeiende dreiging op internet is. Daarom geeft staatssecretaris Dijkhoff vandaag bij KPN het startschot voor de campagne Alert Online. Tweehonderd partijen zetten zich tot half oktober in om de kennis en vaardigheden van Nederlanders op het gebied van cybersecurity te vergroten en zo Nederland online veiliger te maken.
Veel Nederlanders verzuimen automatische updates aan te zetten of regelmatig back-ups te maken.
De campagne Alert Online 2016 wordt georganiseerd door ECP, het Platform voor de Informatiesamenleving, in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond