Campagnepanel: De lucht in met Mickey en Bambi

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Mickey’s Magische Jaar van Disneyland Resort Parijs.
> Site: www.mickeysballonnenwedstrijd.nl
> Klant: Disneyland Resort Parijs
> Bureau: Interactief marketingbureau Energize
> Andere gebruikte media: seeding, adwords, affiliate marketing, e-mailmarketing
> Andere betrokken partijen: Leylines, Donald Duck, Testnet
Doel van de campagne
Ruchtbaarheid genereren rondom Mickey’s Magische Jaar. Mickey bestaat ondertussen 80 jaar, om dit te vieren is het park thematisch aangepast. Het draait om boekingen, maar dit is niet op een hard selling manier geïntegreerd in de campagne. Omschrijving De deelnemer voert zijn postcode in en maakt een ballon aan. Hij ziet in satellite view zijn eigen huis, straat en buurt in Google Maps. Dit is het startpunt van de ballonreis. Het doel is om de ballon zo snel mogelijk naar Disneyland Resort Parijs te navigeren. De bestuurder beschikt over een besturingssysteem inclusief snelheidsmeter, het speelveld bestaat uit een scherm vol concurrerende ballonnen die over de landkaart van Nederland richting Parijs vliegen. De speler wint snelheid door slim te navigeren. Bereikt hij hem of één van Mickey’s andere vriendjes, dan krijgt hij een vraag. Een goed antwoord levert extra ballonsnelheid op. De gebruiker krijgt ook extra vliegsnelheid door bekenden uit te nodigen voor het spel.
Sander Dullaart, partner Favela Fabric
6
“Het is een prima idee, maar met sub-optimale executie. Het virtueel maken van een ballonnenwedstrijd is grappig en appealing. Alleen: bij de inschrijving krijg ik de melding dat mijn emailadres al in gebruik is, wat natuurlijk niet kan. Ik kan meteen spelen, maar snap er weinig van. Mijn ballon vliegt, maar ik kan weinig beïnvloeden en kom geen obstakels of accelerators tegen. Mij ben je kwijt. Dan krijg ik een mailtje van Bambi (leuk!) dat delen opmaak mist en begint met ‘Sander heeft een vraag voor jou’. Voor een leuke doelgroep en een merk als dit moet het veel beter kunnen.”
Peter van der Laan, eigenaar Moovio
7,5
“Disney staat bekend om zijn animaties. Ik vindt het daarom een geweldige keuze om jonge Disney-fans door middel van een interactieve animatie-game te betrekken bij de verjaardag van Mickey, een dikke 10 hiervoor! Erg creatief om Google Maps te gebruiken. Ook de crossmediale ruchtbaarheid die aan de game werd gegeven getuigt van een goed inzicht in de doelgroep van de game. Wel vraag ik me af of de gamers dezelfde groep zijn als de boekers van een arrangement. Resulteert de campagne ook in een kostendekkende boekingsstijging? Door dit vraagteken geef ik de campagne een 7,5.”
Koen de Groot, Client Ser vices Director en partner Red Urban
6
“Aardige campagne en een leuk idee. Leuk gemaakt voor niet al te veel budget, lijkt me. Het heeft wat weg van Heinekens Starfinal waarbij je een voetbal over continenten moest schoppen. Het stimuleren van de snelheid door e-mailadressen van vriendjes op te geven is een beetje dubieus in dit kinderspel. En waarom die zuinige uitwerking als je Disney-materiaal kunt gebruiken? Maar het is aardig en zal zeker zal bijdragen aan de doelstelling om ruchtbaarheid te geven aan Mickey’s Magische Jaar.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond