Deel dit artikel
-

Campagnepanel: Waarzeggen 2.0

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Madame Tre Sesti van Vodafone.

Site: http://www.madametresesti.com/

Klant: Vodafone

Bureau: Achtung

Andere gebruikte media: Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn

Andere betrokken partijen: They

Doel van de campagne: De social reading is bedoeld om Vodafone 360 onder de aandacht te brengen. Met de 360 internetdienst is het onder meer mogelijk om contacten uit sociale netwerken en online communities op een plek bij elkaar te brengen.

Omschrijving: Een online waarzegster geeft bezoekers een gratis online social reading op basis van gegevens uit verschillende sociale netwerken. Aan de hand van geboortedatum, relatiestatus, het aantal tweets en vrienden van de gebruiker wordt een persoonlijke reading samengesteld en advies gegeven over de liefde, sociale gezondheid en leefritme. De applicatie put uit een database met ruim 600 verschillende audio- en videofragmenten die speciaal voor de campagne werden opgenomen.

Luc van Poelje

Marketing Innovator en Owner NewMarCom.com

Cijfer 8

De reading van Madame Tre Sesti is zeker interessant om te doen. Je kunt gebruik maken van Facebook, Twitter, Linkedin en Hyves. Ik ben met meer dan gemiddeld (blind) vertrouwen, meermalen ingelogd. Wat direct opvalt is dat het een indrukwekkende campagne is met knappe technische en virale marketing-aspecten. Ik kan het iedereen aanraden, want de campagne voorziet in leuke persoonlijke communicatiestatistieken. Leer jezelf kennen! Maar wat is de boodschap? Stap ik hierdoor over naar Vodafone 360? Vodafone gaat de toekomst tegemoet, maar de uitdagingen zijn groot. Maar via de campagne zullen vele ervan kennisnemen.

Peter van der Laan

Directeur en Eigenaar Moovio

Cijfer: 8,5

Mooi gedetailleerd uitgevoerde cross-over campagne, waarbij het op één plek samenbrengen van al je online activiteiten goed naar voren komt. Vooral het motiveren van de bezoeker om meteen deel te nemen aan de sociale netwerken, zoals bijvoorbeeld door direct een krabbel plaatsen bij een ‘verwaarloosde vriend’ of met de ‘lovematch’,  zorgen voor een betrokkenheid bij de campagne die virale verspreiding binnen de netwerken versnelt. Erg goed dat in alle uitingen de nadruk op de privacybescherming wordt gelegd.  Dat vodafone.nl bijna geen melding van de actie maakt met banners of buttons, vind ik persoonlijk een gemiste kans.

Jeroen Landsman

Dependent copywriter. De geheime dienst.nl

Campagne cijfer: 5

Uitvoering een 10, boodschap een 0. Dat is mijn gedachte bij Vodafone 360. Madame Tre Sesti is bedacht om het internetplatform van Vodafone te pluggen. Ziet er schitterend uit allemaal. Wat een productie. Het mag wat kosten om de sociale gegevens van jongeren te bemachtigen en controleren. Tuurlijk. En Madame Tre Sesti mag me best een reading geven. Ben heel benieuwd. Maar om daarvoor nu eerst mijn Facebook en Hyves aan haar over te dragen? Dacht het niet, mevrouw Tresesti. Ben daar gek zeg! Ze wil ook nog berichtjes aan mij en mijn vrienden gaan sturen. Kom nou. Opt out, die dame.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond