CES: nu ook adverteren met tv apps

De Noorse browsermaker Opera en tv-fabrikant Samsung hebben eigen advertentieplatforms voor televisies gelanceerd. Opera deed dat als onderdeel van zijn maandag gestarte Opera TV Store.
Tv-fabrikanten proberen op allerlei manieren te verdienen aan hun Smart TV’s, televisies met applicaties. Zo kondigde Samsung maandag op de CES in Las Vegas de Samsung AdHub aan. Adverteerders kunnen kijkers bereiken met video, apps en zelfs met 3D-content. AdHub bestond al voor mobiele telefoons, maar nu is er een ontwikkelpakket voor televisie.
Opera lanceerde maandag een eigen applicatiewinkel voor televisies. Die applicaties kunnen fabrikanten van decoders en Blu-ray spelers in hun apparatuur integreren. En in de apps kunnen ook advertenties worden weergegeven. Opera heeft hiertoe een Mobile Ad Exchange in het leven geroepen.
De winkel is geoptimaliseerd voor zogenoemde HD Ready-schermen (720p) en bevat applicaties van Vimeo, Facebook en TuneIn Radio. De winkel was vorig jaar al aangekondigd.
Of adverteerders ook daadwerkelijk interesse hebben voor dit platform valt te bezien. Het bereik van Opera is minimaal. Bovendien geven veel fabrikanten de voorkeur aan eigen standaarden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond