Deel dit artikel
-

ClickDistrict brengt eigen RTB-platform uit

ClickDistrict brengt onder de naam Platform 161 een eigen platform uit voor real time bidding, een moderne manier om display advertising uit te serveren.

Het nieuwe systeem is geïntegreerd met de DoubleClick Ad Exchange van Google, wat het bereik van ClickDistrict aanzienlijk opschaalt. Zijn klanten kunnen in principe op iedere lokatie ter wereld beeldreclame laten zien via het Nederlandse systeem.

Formeel is Platform 161 een apart bedrijf waarvan ClickDistrict eigenaar en klant is. Het platform heeft koppelingen met AdX, App Nexus en Admeld. Het is gebouwd met Iponweb.

Het Amsterdamse bedrijf is actief in vier landen, maar kan met Platform 161 in meer landen dan dat werken. Of de onderneming van plan is om elders verkoopkantoren te openen, staat niet vast. Platform 161 wordt al gebruikt door klanten in Spanje, Turkije en Australië.

Real time bidding is het verschijnsel waarbij ‘demand partners’ realtime de prijs moeten bepalen en doorgeven voor een specifieke impressie gebaseerd op beschikbare data.

Bedrijven als ClickDistrict weten welk soort ontvanger een adverteerder zoekt. Pas wanneer die binnen het beschikbare sitnetwerk wordt herkend, zal het systeem in een fractie van een seconde de commerciële uiting ophalen en uitserveren. Tot vorig jaar was het gebruikelijk om reclame in te kopen op websites of op delen en bundels daarvan.

Foto: Greg Neate (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Arne Galama

Macro, Arnoud, Peter en de rest van het team van ClickDistrict gefeliciteerd met dit prachtige systeem.

Ik kan uit eerste hand zeggen dat Platform 161 een top DSP is met alle flexibiliteit die in de huidige markt zo hard nodig is. In het afgelopen anderhalf jaar hebben we het systeem zien groeien naar het complete systeem dat het nu is. In de handen van ervaren professionals kan met jullie systeem echt het verschil worden gemaakt. Voor zowel brand als performance campagnes.

Nogmaals van harte gefeliciteerd!

Jasper de Groot

Zeer verstandig. Dit soort eigen RTB-platformen wordt steeds belangrijker binnen de online marketing. Anders heb je steeds verschillende dashboards en je wilt een zo groot mogelijk bereik als bureau.

Goede zet!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond