Deel dit artikel
-

Culi-site ‘De Buik’ opent editie voor Utrecht

Utrecht is de derde stad waar De Buik zich presenteert aan liefhebbers van uit eten en drinken gaan. Op de nieuwe regio-editie vinden zij een berg recensies, achtergrondverhalen en een lokale agenda.

Afgelopen week ging De Buik van Utrecht live, een onafhankelijk platform dat de foodcultuur van de stad viert. Al acht jaar vertelt De Buik in zijn thuisstad Rotterdam over ontdekkingen, vernieuwingen, ondernemers en festivals. In 2018 ging de Amsterdam-editie live en nu is Utrecht aan de beurt.

Mirjam Bedaf is de hoofdredacteur van de nieuwe regio-editie.

Uit een marktverkenning van de online uitgave blijkt dat er in Utrecht meer dan duizend horecazaken zijn. Qua getal is dat veel, maar verhoudingsgewijs (1 horecagelegenheid op 352 inwoners) weinig wanneer vergeleken met de andere drie grote steden in de Randstad. In die zin is er nog ruimte voor achthonderd nieuwe zaken, zo rekent de redactie voor.

Oprichter Gijsbregt Brouwer: “Het is niet altijd even makkelijk om te vinden wat je zoekt, wat precies bij jou past: die nieuwe wijnbar, dat nieuwe bakkertje, die gouwe ouwe kroeg, die super trendy rum of streetfood club, die bistro die betere gerechten serveert dan je zou verwachten, die craft brewery waar je eigenlijk voor de sides komt, die ontbijtzaak met de lekkerste bowl, die ook nog gezond is. De ambitie van de Buik is om daarbij te helpen, zodat meer Utrechters er vaker op uit gaan. Vaker genieten, op een toegankelijke manier. Zo bereiken wij onze missie: de foodcultuur van Utrecht vooruit helpen.”

De nieuwe editie is een bewijs voor het team dat het concept zich laat kopiëren naar andere gebieden.

Foto: Godfried (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond