Deel dit artikel
-

Daling in aantal tv-abonnees vertraagt, leegloop bij KPN

Mogelijk heeft de coronacrisis geholpen de daling van het aantal tv-abonnees in het tweede kwartaal te vertragen. Slechts 12.000 abonnees vertrokken tijdens het tweede kwartaal, de helft van het aantal in het eerste kwartaal van 2020, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

De uitbraak van het coronavirus hield meer mensen thuis en voor de tv. Ziggo wist in het tweede kwartaal van 2020 ongeveer 2000 nieuwe tv-abonnees aan te trekken, de eerste groei van het aantal tv-abonnees van Ziggo sinds de fusie met UPC in 2014.

KPN tekende voor het grootste deel van de daling in het aantal tv-abonnees in het tweede kwartaal. De operator verloor in de afgelopen drie maanden 15.000 tv-abonnees en het totale basisbestand daalde met 2,6 procent jaar-op-jaar tot minder dan 2,3 miljoen tv-abonnees eind juni.

KPN verliest vooral klanten voor Digitenne, omdat klanten steeds meer overstappen op video-apps en streaming-diensten. Daarnaast lijdt KPN onder de geleidelijke erosie van de DSL-markt.

Deel dit bericht

9 Reacties

Lamers

Niet zo gek dat KPN abonnees verliest: wij hebben een appartement uit 2004 maar alleen een ADSL verbinding. Van de beloofde 50 Mbit komt er ca 16 (!) binnen. Een sneller abonnement is geen oplossing. Mijn medebewoners zijn al overgestapt op Ziggo (werkt kennelijk anders cq modernere oplossing en zitten op ca 250 Mbit/sec. KPN weet heen oplossing. Wij hebben regelmatig problemen met de iTV, met name opnemen en gids.

Robert

Nooit problemen met KPN

Richard Pelgrim

Nooit geen problemen met Telfort KPN glasvezel

S.D.

Ik stap ook over van Telfoet naar Ziggo.
Van de 40 Mbit krijg ik via postcodecheck maar 20 Mbit maar in de praktijk krijg ik maar tussen de 4 en 10 Mbit!!
Ik had allang moeten overstappen maar vanwege het onbeperkt bellen voor mijn vrouw weed dit steeds uitgesteld. Nu belt ze vaak via Whatsapp naar het buitenland en ik heb nu een onbeperkt bellen mobiel abonnement.

Ik woon overigens in een appartement met het oude koperen kabel aansluiting. Andere aanbiesers biedwn ook maximaal 20 Mbit maar in de praktijk zal dit veel lager zitten.

Ik kan niet wachten op mijn 250 Mbit abonnement met enkele maanden korting op het abonnement en extra movies en series.

Annelies Jansen

Wij hebben ook eerst veel trammelant net ZIGGO gehad, nooit meer
niemand is beter ook KPN is soms waardeloos.
Als je geholpen wilt worden laten ze je meestal in de wacht zitten, moest heel veel keren bellen.
Vanwege die draadloze verbinding wat uitgevallen was, dan moet je later weer dit zelf oplossen, was gewoon hopeloos KPN.
Vooral met de medewerkers, dan krijg je van die dames die geen snars ervan af weten, die meer tijd hebben voor hun koffie, is waar gebeurt.
Daarom niemand is is beter.
Ben nog door ZIGGO kontakten verloren, omdat hun mooi blokkeren

Er moet een betere komen, en KPN gaat ook alweer met zijn prijs omhoog.
Heb geen zin in een dubbele faktuur als je overstapt

Menno

Wie wilt er tegenwoordig nog betalen voor reclame… Eh… Ik bedoel tv? Ik zou nog niet eens betaald tv kijken! Ik heb gezin, hobby’s, sociaal leven… Ik heb medelijden met mensen die zich voelen alsof ze er naar “moeten” kijken…

Ine

Laatste tijd hele slechte wifi en tv ook regelmatig storingen. Dit alles na werkzaamheden. KPN GA EENS BETER JE BEST DOEN. Het wordt steeds duurder maar kwaliteit steeds minder

Frank Smits

Kom is duur met een slechte service
Ben 2 maanden geleden overgestapt naar de kpn en heb spijt als alle haren op mijn hoofd is zal het jaar uitdienen maar daarna zal ik er weer weg gaan

Luppo

Duurder en slechter

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond