Deel dit artikel
-

De Financiële Telegraaf experimenteert met webinars

De Financiële Telegraaf (DFT) wil mogelijk geld verdienen aan online seminars. Nu de techniek op orde is, wordt gedacht aan het toevoegen van commercials, banners en andere advertentiemogelijkheden.

Met de derde webinar is de techniek op orde. “We kunnen nu meer mensen bereiken”, aldus Patrick Loppé, channel manager bij De Financiële Telegraaf. Hij vervolgt: “We kijken nu hoe we het verder uit kunnen breiden met commercials vooraf of tijdens de pauze. Eventueel kunnen we ook banners tonen.”

De derde online seminar vond donderdagavond plaats. Rond de 400 mensen schreven zich in en 352 mensen kwamen opdagen. Loppé: “Het merendeel bleef tot het einde hangen, zeg 95 procent.” De eerste en de tweede keer werden 300 mensen toegelaten. “In principe laten we de volgende keer 700 mensen toe.”

Op dit moment zijn er aan het eind een aantal actiepunten. De deelnemers worden bijvoorbeeld gewezen op de nieuwsbrief van DFT.

In de derde uitzending legden technisch analist Royce Tostrams en Jim Tehupuring van Alex Academy de basisbeginselen van opties uit. Hieraan gerelateerd kregen de online kijkers aanbiedingen voorgeschoteld, zoals twee weken gratis gebruik van de dienstverlening van Royce Tostrams of de mogelijkheid om een gratis online cursus te volgen van Alex Academy.

Volgens de channel manager van DFT is het een interessante manier om met bezoekers in contact te treden. “We hebben ook wel eens offline seminars gehouden, maar wil je dat interactief houden, dan zit je toch op maximaal 100 personen. Bovendien moeten mensen dan naar een locatie toekomen.”

De laatste webinar is online terug te kijken.

Deel dit bericht

1 Reactie

John

Mooie ontwikkeling, ik weet dat Avacast Europe dit ook regelmatig doet. En zelfs met duizenden tegelijk!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond