Deel dit artikel
-

Directeur Milovic alweer weg bij Reddion

Peter Milovic is vorige week vertrokken bij Reddion . De in dit voorjaar benoemde directeur had een aantal scenario's voor herstructurering van het bedrijf voorgelegd aan de aandeelhouders, maar die konden zich hier niet in vinden. Oprichters Alex Stil en Sebastiaan Moesman hebben de dagelijkse leiding weer overgenomen.

Vorige week woensdag al leidde overleg tussen directie en aandeelhouders tot een breuk. Kort daarvoor werd bekend dat Reddion in geldnood was gekomen. Eerder moesten al tien werknemers het bedrijf verlaten. Of er meer ontslagen zullen vallen is nu nog onbekend. Er wordt wel gezocht naar een opvolger voor Milovic.

Hoe de scenario's van Milovic er uit zagen, wil de oud-directeur niet op ingaan. De nieuwe directie heeft vandaag de reorganisatieplannen bij de aandeelhouders ABN Amro en Newconomy neergelegd. Daarop wordt morgen of begin volgende week een antwoord verwacht, zo laat Reddion weten.

Lang heeft Milovic, afkomstig van Telfort, niet bij Reddion gezeten: Op 26 april van dit jaar werd hij benoemd. Hij was gehaald om een herpositionering tot 'digital marketing bureau' te maken. Bij zijn aanstelling zegden de aandeelhouders nog eens 4,5 miljoen gulden aan kapitaal toe voor de buitenlandse expansie. Verschillende bronnen beweren dat dat geld nooit in de kas van Reddion is gestort.

Deel dit bericht

29 Reacties

X

Nog een stap dichterbij een overname …

K

Moesman en Stil terug aan het roer. Nee, dat geeft echt veel vertrouwen in de toekomst. Zijn zij niet dezelfde personen die de hele ellende veroorzaakt hebben ? 80 mensen aannnemen, buitenlandse vestigingen openen, een groot poenerig pand betrekken. En dat terwijl het in augustus 2000 toch al duidelijk werd dat de markt in elkaar ging zakken.Met de komst van Milovitc leek er eidelijk wat professionaliteit binnen te komen. Blijkbaar iets te bedreigend voor de omhooggevallen internet goeroe's. (What goes up must come down, en dat gaat sneller dan je denkt.) Dat het nu onbekend is dat er geen ontslagen zullen vallen = onzin. Natuurlijk gaat zeker een groot deel van het personeel er uit. Natuurlijk doen ze bij Reddion voor de zoveelste keer of er niets aan de hand is.De investeerder die zo gek is om nog een keer geld in Titanic Reddion te steken, vraag ik om contact met me op te nemen. Ik heb ook nog wel een leuk investerings-idee dat gedoemd is te mislukken maar me toch twee jaar van de straat houdt. K

Paul Verhoeven

Titanic was overigens wel een gigantische kaskraker! Alleen ook daarvoor is geduld nodig geweest.

X

ad "En dat terwijl het in augustus 2000 toch al duidelijk werd dat de markt in elkaar ging zakken."- Klopt niet, juist het laatste kwartaal 2000 zijn de bestedingen op het gebied van internet massaal geweest en absoluut geen teken aan de wand dat het neerwaarts zou gaan Sorry hoor maar 10 van de 80 werknemers ontslaan lijkt mij al vrij fors…

XX

Gewoon van een poenerige arogante organisatie naar een salesdriven organisatie groeien. De ad markt is helamaal niet zo slecht, de mensen die het moeten verkopen daar zit het grote probleem.

Govert van Eerde

…en zoals gewoonlijk weer een boel anonieme reacties van schijterige, niks presterende en niets betekenende klojo's die nog nooit op de voorgrond hebben gewerkt, laat staan een bedrijf hebben aangevoerd, of uberhaupt iets nuttiges hebben gedaan in of voor de branche…..Dapper hoor! Alex en Bas, ik wens jullie heel veel succes! Het is momenteel voor iedereen zwaar in de branche, maar mijn waarzegster vertelde dat er licht schijnt in de tunnel! De timing is right! byeGovert van Eerde

ton hobbelen

Het zal gewoon een kwestie van bezuinigen worden en proberen uit te zingen tot de markt weer aantrekt. Ik hoop voor Reddion dat zij het redden. Het zal het vertrouwen in ons vak geen goed doen als dit soort bedrijven het loodje gaat leggen. Ik ken Alex goed en heb er nog alle vertrouwen in. De zomer is gewoontegetrouw altijd minder wat het adverteren betreft. Toch zullen er harde maatregelen moeten worden getroffen binnen het bedrijf en ik neem aan dat dit ook gaat gebeuren. Ik wens Reddion alle succes toe.

Paul Wessels

Ik sluit me volledig aan bij de opmerkingen van Govert van Eerde. Hoe halen sommige bastkrabbers het toch iedere keer weer in hun hoofd om anoniem dit soort wartaal uit te slaan. Het valt mij ook enorm tegen van de redactie van Emerce dat dit soort reacties zomaar geplaatst worden, terwijl duidelijk wordt aangegeven dat zij zich het recht voorhouden om een reactie te weigeren. Doe dat dan ook gewoon als je ziet dat iemand anoniem reageert! Hier schiet niemand iets mee op. Ik wens Alex en Bas ook veel succes met de verdere ontwikkeling van Reddion. Jullie weten waar het allemaal om draait, dus het zal zeker slagen. Paul WesselsAuto Trader Digital

joop wouters

Betekend dit dat de klantenstop (?) waar ik vorig jaar met mijn bedrijf mee werd geconfronteerd is opgeheven? Of is het toch tijd voor een nieuwe klantenstop? Arrogantie komt voor de val ook bij Reddion.

Gabriel Troostwijk

Als we toch een kleine evaluatie van het Forum doen: Ik vind het prima dat iedereen wordt gegund om te schrijven wat ie vindt of wilt. Dat is nou eenmaal een Forum. Het is aan de lezer om de reacties te beoordelen Het valt me echter tegen dat de meeste reacties lijken te komen van mensen die blijkbaar jammer vonden dat er een bloeiende economie was (gehyped of niet). Ze zien nu blijkbaar liever de bedrijven verdwijnen in plaats van gezond worden…. Iedereen schrijft algemene cliches en past ze toe op situaties die ze niet kennen. Je kan pas een goed oordeel vormen als je goed geinformeerd bent volgens mij. Wellicht is het verstandiger om vragen te stellen ipv meteen(ongenuanceerd) te reageren. Wil Xoip wel geld vragen voor hun dienst of is het voor hun een uiterste poging tot overleven? Hebben ze andere alternatieve overwogen? Moeten de meeste webbouwers mensen ontslaan omdat er economische terugslag is of omdat er wordt gemismanaged? Zal de ad markt weer aantrekken. Of zal Internet nooit als reclame medium groot worden alsmede Reddion? Ik hoor liever van de mensen die het weten en er bij betrokken zijn dan van mensen die van afstand de cliches los laten. Indien u toch alles wel weet. Stuur me dan een mailtje. Dan hoor ik bijzonder graag van U!

ilja volkers

Heren Wessels en Van Eerde, Ik moet zeggen dat de nuances binnen dit forum de laatste tijd inderdaad ver te zoeken zijn. Maar om nu zo hoog van de toren te blazen met teksten als "….en zoals gewoonlijk weer een boel anonieme reacties van schijterige, niks presterende en niets betekenende klojo's die nog nooit op de voorgrond hebben gewerkt, laat staan een bedrijf hebben aangevoerd, of uberhaupt iets nuttiges hebben gedaan in of voor de branche…Dapper hoor!" getuigt beslist niet van chiqueheid of integriteit. Niet iedere betrokkene wil op de voorgrond treden of een bedrijf aanvoeren. Veel mensen werken keihard achter de schermen om de tent draaiende te houden. Iedereen heeft zijn rol in het geheel. Van kantinejuffrouw tot concierge. We kunnen niet allemaal Van Eerdes zijn. De één heeft die aandacht nodig om te presteren en de ander kan het ook zonder. De argumenten die worden aangevoerd geven mij weer het gevoel van arrogantie, bulldog gedrag en blaterigheid. Hebben we dan nog niet genoeg geleerd uit het verleden. Ik vind dit ook verre van dapper!

Koen Verhagen

Ja deze reactie is off-topic, waarvoor excuses. Toch wil ik graag inhaken op de reacties Van Govert, Paul en Gabriel. Het belabberde niveau van de reakties en het grote aantal anonieme postingen van rancuneuze personen is exact de reden waarom de lol tot het plaatsen van een reactie mij al is vergaan. Neem nou de reactie van Job Franken op Jelle Kollemans reactie op het artikel "Gaat gratis voorbij?". Het is toch beneden alle peil op welke wijze Franken refereert naar . Dan nog een Don Leo, die het feit dat het een beetje rommelt in de markt, wijt aan de volgens hem te hoge tarieven van free-lancers. Wat moet je daar mee? Het zou Emerce sieren iets aan dit probleem te doen, door te gaan werken met een betrouwbaar login systeem, bijvoorbeeld door deze te koppelen aan de gegevens van de closed circulation van het blad. Ontvang je het blad niet? Dan behoor je ook niet tot de doelgroep en plaats je je anonieme reactie maar op usenet.

helaas anoniem

Mijn reactie is tweeledig: Om even bij de topic te blijven: "Directeur Milovic alweer weg bij Reddion".Dit is natuurlijk het ergste wat een bedrijf kan overkomen. Ook ik weet als geen ander dat de receptioniste en de koffiedame een belangrijke schakel in het geheel zijn, maar zij stippelen helaas niet de koers van het bedrijf uit. Dit gebeurt op directie niveau. Zonder route zal het schip helaas nooit in de haven aankomen. Alex en Bas, laat zien dat jullie wel de kapitein kunnen zijn die het schip door de woelige internet zee kunnen manoeuvreren. Nu off-topic: Toen ik nog dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk ging, zag ik dagelijks mannen en vrouwen in de trams en treinen met het hoofd naar beneden. Zo van: We moeten weer naar het werk. Doen wat de baas zegt. Het is niet leuk, maar het moet. Jarenlang heb ik me afgevraagd wie die mensen nou zijn, en ik ben er achter. Het zijn ondermeer X, K, XX, Joop Wouters, Ilja Volkers en niet te vergeten de heer G. van Vliet. Het zijn er eigelijk veel meer, maar de ruimte is beperkt. De heer van Vliet is de laatste tijd trouwens vrij vaak afwezig is op het forum. Geen geld meer voor een modem of vaste verbinding meneer van Vliet?Deze post is anoniem, omdat ik bang ben dat als ik ooit nog een keer met het openbaar vervoer moet, deze vol zit met bovenstaande mensen. Een ontmoeting met de heer Van Vliet is voor mij voldoende.

Ilja Volkers

Beste Helaas Anoniem,Dat is nu precies wat ik bedoel. De arrogantie en de kortzichtigheid. Natuurlijk stippelt een kapitein de route en het beleid uit. Maar zonder koffiedame krijg je klagende gasten. Zonder concierge loopt je machine niet meer en blijf je dus stuurloos rond dobberen. Op je volgende tocht heb je nog maar de helft van je gasten en verdien je geen centjes meer. Wat ga je dan doen, juist je stuurman ontslaan, je dekmatroos en de kok. Want als kapitein blijf je natuurlijk als laatste op je schip. Dit alles zegt niets over je boot en niets over de prachtige tocht. Maar helaas is het wel einde verhaal. Komt je dit niet bekend voor?

X

Graag wil ik reageren op het een en ander wat hierboven gesuggereerd cq. gedacht wordt. Ja inderdaad een anonieme reactie is makkelijk. Om dan direct deze reacties neer te sabelen als zijnde niet serieus of , zoals Govert van Eerde zelfs aangeeft, "van schijterige, niks presterende en niets betekenende klojo's die nog nooit op de voorgrond hebben gewerkt, laat staan een bedrijf hebben aangevoerd, of uberhaupt iets nuttigs hebben gedaan in of voor de branche" gaat in mijn ogen ietwat te ver. De rede van mijn anonimiteit is heel simpel:Ik reageer op persoonlijke titel en wil hiermee voorkomen dat er gedacht wordt dat mijn werkgever dezelfde zienswijze er op nahoudt, ook al is dit wel zo. Kijk maar eens goed naar de reacties op 'bekende namen' die reageren. Of je wordt neergesabeld of je wordt opgehemeld. On Topic:Het gaat enigszins ver te suggereren dat het zo erg is dat Dhr. Milovic weg is bij Reddion. Voor zover ik weet is hij aangesteld als interim manager, en met een andere kijk op zaken bij Reddion zou zorgen voor een sterk fundament voor de toekomst. Dus wat nu erg dat hij weg is?! Zijn ideeën werden gewoonweg niet geaccepteerd. Waarom niet ? Reddion is geen Telfort … Al die smartlap reacties van 'ik wens Alex en Bas veel sterkte' zijn ontzettend hypocriet. Juist de mensen die dit aangeven gunnen het Reddion, of welk ander toonaangevend internetbedrijf, van harte dat zij negatief belicht wordt. De een zijn dood… Einde van dit jaar weten wij hoe het er echt voor staat en wie de 'survivors' zijn van de .com crisis. Ik durf te stellen dat Reddion daar een van is. PS 24-7, he zat daar Govert van Eerde niet 🙂 is eerder een bedrijf dat het einde van het jaar niet haalt. Maar dat terzijde …

joop wouters

Beste Positivo's,Als Emerce alleen positieve mailtjes over een artikel met een negatieve lading (niet mijn schuld) magplaatsen is het forum zo goed als dood. En ik heb nooit een 'klantenstop' ingevoerd, dat was Reddion en zij mogen in deze slechte tijden daar best voor ter verantwoording worden geroepen. Al die gemiste klanten hadden nu best van pas gekomen, dacht ik zo. Alle heren welke dit bestrijden zijn zo naïef dat ze beter kunnen zwijgen.

Jan Maarten Kops

Mij lijkt het dat deze discussies steeds vaker eindigen in een battle of ego's tot er een soort podium voor werkzoekenden ontstaat. Gaan jullie deze stukken tekst straks als publikaties op je CV zetten om maar te laten zien hoeveel visie en kennis je wel niet hebt?

Don Leo

Zo wat een felle reacties. Ik begrijp alleen niet dat dat over anonieme klojes en schijterige gladjakkers gaat. Het artikel gaat over iemand anders die met zijn grote mond predikte dat hij de redder van een bedrijf was.Misschien had hij dat beter anoniem kunnen doen, dan had hij zijn gezicht niet verloren. Succes met solliciteren.

oud-medewerker, in de traditie van dit forum

Beste joop, ik had me voorgenomen niet te reageren op alle vreemde berichten over reddion/advalue aangezien ik al een paar maanden niet meer werkzaam voor ze ben en je sommige zaken gewoon moet afsluiten. (postief !!) Echter jou en andere berichten vragen gewoon om een rectificatie.Ik werkte bij AdValue toen die klantenstop werd afgeroepen dit was oa op verzoek van ons, het personeel. 6 dagen in de week van 12-14 uur en dat voor een redelijke periode was op een gegeven moment niet meer te doen. Ook al kwamen er steeds mensen bij. Het was niet dat we geen nieuwe klanten wilde hebben, maar puur het feit dat wij, en daarmee dus ook de directie de kwaliteit waar we voor stonden enwilden staan niet konden waarborgen. Dit was dus nog echt in de groei van de markt.Ja dat was dus nog gewoon vorig jaar juli.In overleg is de beslissing genomen dat het beter was om voor de bestaande klanten kwaliteit en service te blijven leveren, iets wat niet te doen was met heel veel nieuwe klanten erbij. De focus was dus op kwaliteit en bestaande klanten.Natuurlijk waren we op zoek naar meer personeel om zo snel mogelijk weer iedereen te kunnen bedienen, echter alles heeft tijd nodig. Niemand heeft de zo snelle groei en vervolgens de zo extreme afname kunnen voorspellen. als jij dit wel kon, ben je waarschijnlijk heel erg rijk aan de beurs geworden. Ik denk dat je ook eens met de bestaande klanten van toen en dus ook nog nu moet praten en dan zul je zien dat die er erg veel waardering voor hadden voor deze actie..Volgens mij is het al een heel oud marketing pricipe, je focussen op je bestaande klanten en die verder uitbouwen, ipv veel nieuwe klanten binnen halen die je geen kwalitiet meer kan garanderen.Zorg eerst eens dat je alle informatie hebt voordat je een oordeel uitspreekt, en dit geldt voor meer mensen binnen dit forum.Kort samengevat, Bas en Alex als jullie er voor gaan, weet ik zeker dat het jullie gaat lukken, heel veel succes.

K

Govert, nee toch, een waarzegster? Dat is nou precies wat er bij organisaties als Reddion fout is gegaan. Te veel op het natte-vingerwerk afgaan. Ik hoop overigens oprecht dat Reddion een doorstart kan maken maar dat ze, ook door alle kritiek in deze reacties, minder hoog van de toren zullen blazen. Het idee van digitale marketing is goed maar het gaat me aan het hart als er zoveel kapitaal en mensen opgebrand worden.En waarom ik anoniem blijf? Omdat het niet moet uitmaken wie ik ben (Geen Otto, Bolhuis of Stil) en ja, ik ga met plezier naar mijn werk. Ik wens u allen een prettige voortzetting.

joop wouters

Beste oud-medewerker,Als ik jouw uitleg zo lees heb ik misschien te snel geoordeeld.Feit blijft echter dat als je als bedrijf met een zak geld als een kind de deur wordt gewezen je ditniet snel vergeet. Vervolgens praat je erover op congressen en symposia met vakgenoten en voordat je het weet denkt iedereen dat er bij Advalue geen ruimte is voor hun budget.De redenen voor de klantenstop zijn aan mij nooit zo uitgelegd als jij dat nu hebt gedaan.In dat geval had ik daar zeker begrip voor gehad.

Govert van Eerde

Beste Ilja, X en K en andere wel bij name genoemde deelnemers aan dit forum, Dank Ilja voor je open en met name persoonlijke reactie op Emerce.Mijn bedoeling was nooit om arrogant over te komen, of iedereen af te kraken die misschien niet een lijdende functie heeft in onze branche. Ik wil slechts een punt maken voor mensen die anoniem reageren, en die op deze manier de meest belachelijke onzin mogen uitkramen, zonder daar op aangesproken te kunnen worden. Dit heeft niets te maken met kennis of inzet in diverse lagen van een bedrijf, kantinejuffrouw of niet, maar wel met lafheid. En nee, dit heeft ook niets te maken met ego, chiqueheid of integriteit, maar alles met fatsoen en met een open vizier mensen tegemoet treden! Ongenuanceerde persoonlijke verwensingen die een inbreuk maken op de integriteit van bedrijven, en de beste bedoelingen die zij hebben, mogen wat mij betreft nimmer worden 'ingewreven' op de manier zoals anonieme 'K' en 'X' hebben gedaan. Zeker wanneer deze lieden geen enkele inzage hebben in de bedrijfsvoering van het desbetreffende bedrijf en ook de ontwikkelingen in de markt hierbij niet voldoende in ogenschouw nemen.Het is te makkelijk om dergelijke ongefundeerde en schadelijke (anonieme) reacties te plaatsen, die mogelijk slechts zijn gebaseerd op geruchten uit het roddelcirquit. Dit is nogmaals schadelijk voor de betrokken partij, laat staan voor alle medewerkers die nog altijd betaald worden door de betreffende partij en een onzekere toekomst tegemoet gaan. Zij zullen u zeer erkentelijk zijn…… Mede hierom zal ik mij er voor inspannen bij de redactie van Emerce om in het vervolg anonieme reacties te weigeren. Govert

X

Beste Govert, Ik begrijp dat het vervelend is wanneer mensen anoniem reageren en dat daar geen directe reactie op gegeven kan worden. Helaas maar waar zal dit niet anders worden. Om nu bij Emerce te gaan forceren dat er geen anonieme reacties geplaatst moeten worden lijkt mij enigszins te ver gaan. Anoniem wil nl. absoluut nog niet zeggen dat de persoon in kwestie of alleen maar ongenuanceerd kan reageren, of geen verstand van zaken heeft. Door het op een dergelijke manier te stellen is juist ongenuanceerd. Zie tevens mijn vorige reactie, annex uitleg.

thobbelen

Beste X, Tja reageren op persoonlijke titel is met je naam erbij volgens mij. En "neersabelen" denk daar is goed over na beste X. En inderdaad als ik je baas was zou ik niet zo lang meer over je diensten willen beschikken. Hou op met die X; wie A zegt moet ook B zeggen! Dit forum is bedoeld voor terzake doende reacties en doe er anders niet aan mee en zeker niet in de baas zijn tijd. Een "baas".

X

Beste Ton, Het is dus kennelijk geoorloofd ongenuanceerd te reageren mits je maar je naam vermeldt …Begrijpelijk dat ik dan juist deze mensen liever niet als "baas" zie Grt X

Nostradamus

Als we in de toekomst konden kijken, dan waren we allemaal miljonair. Edoch, ik ben zeer benieuwd wat de (nabije) toekomst voor Reddion gaan brengen. De meningen over Alex en Sebastiaan lopen nogal uiteen, zoals uit de verschillende reacties ook blijkt. We zullen snel genoeg merken wie er gelijk zal krijgen, maar ik vrees toch…. Maar goed, hoe zat dat ook al weer met in de toekomst kijken??

Julio Banderas

misschien is het wel aardig dat alle mensen die het beter weten nu nog even wat tips geven aan Bas en Alex (DUS VOORAF!!!) het is voor die jongens toch wel sneu dat de mensen die echt weten hoe het moet dit achteraf zeggen ik denk dat ze jullie rijkelijk zullen belonen als jullie ideeen succes opleveren

C

Wellicht is het nog beter als alle goede adviezen en ideeen gewoon netjes geordend hier op emerce komen. In dat geval kan iedereen gebruik maken van de geniale ideeen die je hier toch leest.

ibrahim sargin

Perhaps some of you can tell me what's going on with Reddion? I was one of the UK employees made redundant when the office was made bankrupt. The last communication I heard from Alex and Sebastiaan was that we would get our salaries, holiday money and notice pay, then the company was handed over to the receivers and attempts at communication were not answered. As far as I have been informed, the same thing has happened to the French and German offices. Perhaps someone from Reddion would like to explain if this is what they think is an ethically correct way of treating employees? Perhaps someone from Newconomy or ABN-Amro would like to explain if they endorse such treatment of employees?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond