Driessen nieuwe directeur Tapps

Fred Driessen wordt de nieuwe directeur van e-mailmarketing bureau Tapps. Hij volgt daarmee mede-oprichter Govert van Eerde op, die een nieuw bedrijf start, maar wel als adviseur en mede-aandeelhouder aan Tapps blijft verbonden. De wisseling van de macht markeert volgens van Eerde de start van een nieuwe fase voor Tapps.
Van Eerde richtte Tapps in 2002 op samen met Annemiek De Geus-Verhagen, die samen met Driessen de directie zal vormen. Van Eerde vertrekt omdat het bedrijf, vertelt hij aan Emerce, een nieuw soort manager nodig heeft. “Ik heb bijgedragen aan de oprichting van het bedrijf. Nu is het tijd om een ander plan te trekken om het bedrijf naar een hoger plan te trekken.”
Van Eerde zegt zelf ‘meer iemand te zijn die een bedrijf opstart.’ Wat de activiteiten van zijn nieuwe bedrijf zijn, daar wil hij nu nog nauwelijks iets over kwijt. Het zou, in zijn woorden, gaan om een nieuwe advertentiedienst die een combinatie maakt tussen online en offline.
De nieuwe directeur Driessen is afkomstig van IDG Nederland, uitgever van onder meer InfoWorld, Webwereld en Computer!Totaal. Zijn laatste functie bij dat bedrijf was commercieel manager; daarnaast was hij lid van het IDG management team.
Volgens Van Eerde komt Driessen terecht bij een snel groeiend bedrijf. In het eerste kwartaal van dit jaar haalde Tapps een omzet van meer dan twee miljoen, vergeleken met 1,1 miljoen in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Tapps verdient geld met het verhuren en verrijken van e-mailadressen. Ontvangers geven vooraf toestemming voor het ontvangen van commerciële informatie. In totaal beschikt Tapps op dit moment over zo’n 4,2 miljoen e-mail adressen.
E-mail marketing heeft de laatste jaren flink aan populariteit gewonnen onder marketeers, zegt Van Eerde. Vorig jaar kreeg Tapps zestig nieuwe klanten, terwijl bestaande klanten het middel volgens hem meer zijn gaan inzetten. Een verklaring voor de groei is, zo denkt hij, onder meer het succes geweest van de Heineken Beertender actie in 2004. E-mailmarketing was toen cruciaal voor de succesvolle introductie van de Beertender.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Rick van Dijk
Tapps gaat hier een hele goeie directeur aan krijgen. Fred, gefeliciteerd! IDG gaat je missen.
Mr Extra Large
12 jaar IDG is niet niks en je hebt dat met heel veel plezier gedaan. Now it is time for a new adventure. Heel veel succes en ga veel plezier maken.