Duitse uitgevers in strijd met Google en Facebook

Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.
Het nieuwe bedrijf heet Emetriq, is opgericht vanuit Deutsche Telekom, en exploiteert profielinformatie voor adverteerders. Zij betalen om gericht commerciële boodschappen kunnen gericht te kunnen uitserveren. Ze kunnen de targeting verfijnen met hun eigen data.
De data-exploitant heeft volgens Mobilbranche.de enkel vijftien dataspecialisten in dienst. De leiding is in handen van Daniel Neuhaus. Tot de dataleveranciers behoren onder meer Interactive Media, Axel Springer Media Impact, G + J Media Sales, SevenOne Media en Forward Ad Group.
Foto: Pierre (Rennes) (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Gijs
Ik ben benieuwd of we dit soort constructies ook in andere landen kunnen verwachten. Lijkt mij een gezonde ontwikkeling.
Tip voor de redactie: “Zij betalen om gericht commerciële boodschappen kunnen gericht te kunnen uitserveren.” zin klopt niet helemaal.