Deel dit artikel
-

Van goedkoop Chinees naar A-klasse

De Europese dailydealsites merken een verandering in de consumentenvraag. Niet langer zoekt men naar betaalbare Chinese producten. De consument hecht steeds meer waarde aan de aanschaf van oude vertrouwde A-merken.

Dat concludeert althans SvB Group uit Schinnen, dat een groot deel van de dealsites in Europa van hun goederen voorziet. De aanvragen van A-merkproducten is afgelopen zes maanden met zestig procent toegenomen.

De smaakverandering vindt vooral plaats in het midden en topsegment van de verscheidene productcategorieën. De budgetkoopjes blijven de winkels, via SvB Group, van Chinese bulkfabrikanten betrekken.

Remco Muzerie, directeur Purchase & Sales van SvB Group, verklaart: “Er is altijd al behoefte geweest aan koopjes. Maar met name in de vervangingsmarkt zien we dat de consument niet langer kiest voor duurkoop, wanneer hij weet dat een laaggeprijsd Chinees artikel ook snel weer defect bij het vuil gezet zal worden. Men gaat sneller tot de aanschaf van een A-merkartikel over als deze tegen een aantrekkelijke korting wordt aangeboden.”

De voornaamste sectoren waarin trend zich afspeelt zijn de gebieden fashion, cosmetics en high-end electronics.

Foto: Simon Cocks (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Hans

De consument wil inderdaad een A-merk product voor een super scherpe prijs in deze tijden! Maar de vraag is of A-merken hierin mee willen/kunnen gezien de kanaalconflicten die dit oplevert. Tijd dus voor intelligentere vormen van Daily Deals sites…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond