Deel dit artikel
-

[eDay 2010] Service design voor een ‘perfecte wereld’

De wereld verbeteren, maar dan zonder ideologische motieven. Dat is heel kort samengevat wat de praktijk van ‘Service Design’ inhoudt. Oliver King van bureau Engine uit Londen vertelt tijdens Eday 2010 hoe hij helpt de perfecte wereld te creëren.

Niet het product of de dienst staat centraal, maar de organisatie er achter en de afnemer aan de andere kant. Het product is slechts een verbindende schakel tussen de twee. Service design [?] is erop gericht om de beleving van en interactie met het product, de dienst or organisatie er achter te optimaliseren.

King zal op 16 september in de Van Nellefabriek in Rotterdam uiteen zetten wat beleving is en hoe je het ontwerpt.

Waarom is ontwerpen van service belangrijk? Service is in feite een beleving van producten, diensten maar ook organisaties (voorbeeld op video) en infrastructuren. Dat heeft een direct effect op het merk en de perceptie ervan.

De Brit King is mede-oprichter van Engine Group, een specialistisch adviesbureau rondom Service Design. Dat het thema op hoog niveau leeft bij multinationals blijkt wel uit zijn klantenlijst. Daar prijken namen http://www.enginegroup.co.uk/about_us/client_list/ op als Vodafone, Eurostar, Virgin Atlantic, Mercedes Benz, Philips, Nokia en E.On.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond