EDAY: Hoe Dille & Kamille in corona versnelde

Toen de coronacrisis uitbrak kon retailer Dille & Kamille daar snel treffend op reageren. Omnichannel strategiemanager Lucien Schut vertelt op EDAY waarom welke puzzelstukjes toen precies goed vielen.
Schut is een van de sprekers op Emerce EDAY, dat we dit jaar nog virtueel houden. Schrijf je gratis in en laaf je aan de bergen en bergen video’s met interviews, lezingen én documentaires die we hier speciaal voor produceerden. Die zijn vanaf 11 november on demand te bekijken.
Eén daarvan is het verhaal van Dille & Kamille, een retailketen met 26 filialen in Nederland, elf in België en sinds kort een in Duitsland.
Net voordat de pandemie in 2020 uitbrak had het bedrijf besloten om een nieuw e-commerceplatform in gebruik te nemen. Men stapte over op Adobe Commerce. Net iets eerder was een nieuw logistiek centrum in gebruik genomen.
Vorig jaar schaalde men het aantal werknemers op E-commerce op van 2,5 naar 6,5 en werd besloten om de fysieke en online winkels dichter naar elkaar toe te trekken. Heel praktisch was dat: het bezorgen van online bestellingen vanuit de winkels. “Dat zijn uiteindelijk allemaal voorraadposities.”
De omzetbijdrage van e-commerce aan het totaal ging van zes naar 8,5 procent.
Schut: “Met het nieuwe platform en het nieuwe logistieke centrum kon Dille & Kamille de versnelling als gevolg van corona aan. Dat leverde rust op in de organisatie”, wat tijd gaf om te oriënteren op de scenario’s na de versoepelingen.
Achteraf kijkend adviseert hij anderen: “Kijk naar standaardisering en flexibel werken. Dan ben je in staat scherp te handelen wanneer dat nodig is.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond