Emerce Retail: Intergamma wil de snelle klant faciliteren
Intergamma, het bedrijf achter de bouwformules Gamma en Karwei, gaat bestellingen nog niet meegeven aan flitsbezorgers, maar werkt wel aan bestellingen die binnen een uur kunnen worden opgehaald bij de winkels. Dat vertelde Anouk Beeren van Intergamma op Emerce Retail in Maarssen.
“Onze klanten hebben niet direct behoefte aan snelle bezorgingen, dus wij gaan de flitsbezorgformule nog niet omarmen.”
Intergamma zet in op 100 procent omnichannel. De helft van de omzet moet via het web komen, maar het bedrijf wil ook graag klanten in de winkel hebben. Die functie heeft de app van Karwei en Gamma. “Onze klanten komen maar een paar keer naar de winkels om iets te kopen, maar we hebben gemerkt dat ze vaak ook de winkel binnengaan voor inspiratie. Het decoreren van het huis leidt vaak tot impulsaankopen. Dat willen we beter gaan faciliteren.
Intergamma overweegt ook een platformstrategie. Volgens Beeren wordt het bedrijf regelmatig benaderd door partijen als Amazon, maar het lijkt er sterk op dat Intergamma een eigen platform wil opzetten. Op welke termijn dat gebeurt kon ze nog niet zeggen.
“Je hebt voor dit soort ontwikkelingen tijd nodig,” aldus Beeren. “Onze webwinkels waren aanvankelijk niet winstgevend, nu draaien we serieuze omzet.”
Foto’s Peter Boer
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond