Deel dit artikel
-

Emerce Retail: Lucardi wil grote Europese speler worden

Sierradenverkoper Lucardi heeft stevige Europese ambities. “We zijn nu nog echt een Nederlandse speler, maar willen in veel Europese landen aanwezig zijn,” vertelt marketingdirecteur Jolanda Ravenek in de videocollectie Emerce Retail, die vanaf donderdag live gaat.

Lucardi Juwelier is met zo’n duizend werknemers de grootste juweliersketen in Nederland. Inmiddels zetten ze ook de eerste stappen in België en Duitsland. Duitsland is een grote markt en het zal nog wel even duren voordat daar voldoende winkels zijn, zegt Ravenek. “In het algemeen streven we naar flinke groei in de komende vier jaar.”

Concrete plannen voor internationale groei lijken er nog niet te zijn, al noemt Ravenek Frankrijk als mogelijke derde buitenlandse markt. “We kijken ook naar de mogelijkheid om partijen over te nemen.”

Lucardi is de coronacrisis goed doorgekomen. Klanten wisten de retailer ook online te vinden. “We hadden verwacht dat klanten ook na de crisis meer online zouden bestellen, maar men keert toch terug naar de winkels. Maatvoering voor ringen doen mensen toch liever in de winkel.”

Ook met zijn winkels probeert Lucardi zich te onderscheiden. “Veel juweliers zijn gesloten winkels, waar een belletje gaat als je binnenkomt. Wij hebben een meer open karakter, al kun je dat niet met goud en diamant doen.”

Online heeft Lucardi veel concurrentie van kleine verkopers op bol.com. “We merken ook dat De Bijenkorf door klanten als een luxe speler wordt gezien.”

Lucardi wil de klantloyaliteit de komende tijd verder stimuleren. “Veel klanten komen hooguit eens per jaar een winkel van ons bezoeken, die frequentie willen we opvoeren door het loyaliteitsprogramma aantrekkelijker te maken.”

Ravenek kwam met de nodige duurzaamheidsambities van energiebedrijf Essent naar Lucardi, “maar uit klantonderzoek blijkt dat klanten daar eigenlijk weinig interesse voor hebben. Ik denk dat duurzaamheid veel meer een rol speelt bij mode.”

De presentatie Groei, groei, groei! De groei-ambitie van luxury-retailer is na registratie gratis te bekijken. Het volledige overzicht van presentaties vind je hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond