Deel dit artikel
-

(Emerce TV) ‘Offline en online betalen versmelten’

Aanbieder van betaalautomaten SEPAY fuseerde vorig jaar met betaalprovider Buckaroo. Klanten kunnen mobiele en vaste betaalautomaten kopen, leasen en huren, inclusief de bijbehorende debet- en credit-transacties. “Je ziet online en offline in de retail steeds meer versmelten,” zegt Maurits Dekker van Buckaroo in de videocollectie Emerce Future of Payments.

Consumenten vragen om een omnichannel betaaloplossing. Ook in de fysieke winkel groeit deze vraag. “De winkel gaat een andere functie krijgen en wordt meer betrokken bij online transacties. Je ziet ook steeds vaker kiosken in winkels, dat geeft een andere betaalervaring voor klanten.”

De betaalmarkt is volop in beweging. Van iDEAL 2.0 dat zich verder ontwikkelt tot betaalwallet tot de introductie van Open Banking en de opkomst van cryptobetalingen. De impact op de e-commerce sector is groot. Hoe navigeer je als webwinkel door deze veranderingen en wat betekent dit voor de consument? Een ding is zeker: het is essentieel een goede betaalstrategie te hebben als merchant.

“Betalen doet psychologisch pijn,” zegt Dekker. “Je wilt als klant zo snel en efficiënt mogelijk betalen. “Onze taak is om dat proces zoveel mogelijk te faciliteren.”

Klanten onderzoeken zelf ook actief betaalvoordeuren. Dekker noemt Smartphonehoesjes.nl. “Zij meten voorkeuren tijdens het checkoutproces en vragen klanten of zij bepaalde functies willen toevoegen. Zijn ze nog wel redelijk uniek in, moet ik eerlijk zeggen.”

De video De ideale betaalstrategie voor (online) bedrijven is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond