Deel dit artikel
-

Europese divisie 24/7 wordt in derde kwartaal verkocht

De mededeling dat 24/7 Amerika de Europese divisie zou willen verkopen, wordt in Nederland bevestigd. Dat vertelde CEO David Moore tijdens telefonisch overleg met analisten in de VS. Volgens Egbert van Acht, marketing directeur voor Europa, moet een verkoop in het derde kwartaal gestalte krijgen. Dat de Nederlandse vestiging sluit, zoals in andere media gesuggereerd werd, is niet waar.

In Europa was al enige tijd bekend dat 24/7 Amerika wilde bezuinigen, ondermeer door het afstoten van de Europese divisie. Eerder deze maand verkocht het bedrijf ook al het Australische Sabela Media aan concurrent Doubleclick. Maar dat er voor Europa al een overeenkomst zou zijn met een overnamekandidaat is niet waar, zegt Van Acht. Wel is duidelijk dat een overeenkomst in het derde kwartaal van dit jaar rond moet zijn. Of dat een complete overname wordt of een overeenkomst met een strategische of financiële partner, is nu nog niet duidelijk.

Hoe zit met de geruchten dat Europa de banden met Amerika wilde verbreken? Van Acht: "We zijn nog altijd honderd procent onderdeel van 24/7 Amerika, dus het zou wel heel heldhaftig om dat te zeggen." Wel is duidelijk dat de Europese vestigingen het beter doen dan de Amerikaanse.

Dat de Nederlandse vestiging in Amsterdam zou verdwijnen is een misverstand, laat 24/7 weten. Dit bericht verscheen gisteren bij Planet. Het Nederlandse kantoor wordt nu alleen samengevoegd met het Europese kantoor. Ook dit kantoor zit in Amsterdam.

24/7 Amerika wil 24/7 Europa verkopen om nog meer kosten te besparen. Eerder werden al flinke aantallen werknemers ontslagen, en de overgenomen bedrijven Exactis, AwardTrack en Sabela Media werden weer verkocht. Ook de breedband-afdeling van 24/7 staat te koop, omdat dit volgens Moore buiten de 'strategische focus' van het bedrijf ligt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond