Deel dit artikel
-

Exploitatie Sanoma Mens Magazines naar Ilse

Ilse media heeft per 1 april de websites van de mannenbladen van Sanoma Men's Magazines (SMM) waaronder het Autoweek.nl, Playboy.nl en Sportweek.nl aan haar portfolio toegevoegd. Op diezelfde datum voegt Ilse media ook TVGids.nl, een website van programmabladen AKN, aan haar netwerk toe. Dat de sites bij Ilse worden ondergebracht is geen verrassing. Dat zat al in de planning.

Door de netwerk uitbreiding met de websites van SMM denkt Ilse media haar online bereik onder de ‘moeilijk te vangen’ mannen tussen de 18 en 55 jaar behoorlijk te vergroten en daarmee aantrekkelijker te worden voor online adverteerders. De SMM titels sluiten volgens Ilse bijvoorbeeld goed aan bij NU.nl, dat sinds haar oprichting in 1999 vooral onder hoogopgeleide jonge mannen goed gelezen wordt.

De mannensites van Ilse media genereren gezamenlijk ca 160 miljoen pageviews per maand. De SMM titels zijn daarmee volgens Ilse verantwoordelijk voor een stijging van circa 20 procent in de maandelijkse pageviews binnen dit segment.

Auke Visser, directeur van SMM: “Strategisch gezien wordt internet steeds belangrijker voor Sanoma Men’s Magazines. Al onze tijdschriften zijn actief op het net met www.autoweek.nl als uitschieter, waar we maandelijks meer dan 30 miljoen pageviews genereren.”

Dat de exploitatie van de sites van Sanoma's Men Magazines bij Ilse terecht komt, is geen verrassing. Dat zat al een tijdje in de planning. Aanvankelijk werd de site-exploitatie door WebAds gedaan, maar op een gegeven moment werd besloten deze over te hevelen naar Ilse.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond