Deel dit artikel
-

Explosieve groei online televisiebereik bij jongeren

Televisiecontent wordt meer en meer van achter de laptop of pc bekeken. Onder jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 34 jaar, steeg in een jaar tijd het bereik met 24 procent.

Wanneer alleen naar de groep 13- tot 19-jarigen wordt gekeken, wordt het voorgaande beeld nog duidelijker. Het afgelopen jaar is het bereik gestegen met 50 procent naar 30,4 procent.

Dat blijkt uit cijfers van SKO en STIR, die sinds een jaar het bereik van online televisie in kaart willen brengen. Deze twee clubs houden de online bereikcijfers van NPO- en RTL-programma’s bij. Sinds dit jaar zitten daar ook de SBS-programma’s bij. Bij de eerste meting in februari vorig jaar, bleek dat online televisie kijken dezelfde belangstelling kreeg als uitgesteld kijken via de televisie.

Het bereik onder de televisiekijkers ouder dan 13 is 19,2 procent. Ter vergelijking, onder jongeren van 13 tot en met 19 komt dit uit op 30,4 procent.

Volgens Bas de Vos, directeur van SKO zijn deze cijfers nodig om ‘onze stappen naar de toekomst richting te geven’. Frans Kok, directeur STIR, laat weten dat de samenwerking met SKO ook kan betekenen dat STIR online video van andere marktpartijen meetbaar gaat maken.

Deel dit bericht

2 Reacties

mike

En hoe zit het eigenlijk met Mobiel?

Niels van der Voort

Ik gebruik http://tv-op-je-pc.nl/ super handig, heb meer dan 2000 zenders en geen abonnement ofzo nodig.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond