Deel dit artikel
-

Fashionchick: “Sneller groeien in het buitenland”

Shoppingportal Fashionchick maakt zich op voor een groeispurt in het buitenland, maar eerst ligt nog de focus op lopende zaken.

Fashionchick groeit ondanks het concurrerende landschap in online fashion hard en dat lijkt nog niet te stoppen. De omzet en het aantal bezoekers steeg afgelopen jaar met de helft.

“Nu ligt de focus op het huidige portfolio om die winstgevender te maken. We activeren ons boostplan”, zegt Berndt de Wit, business unit manager Storefronts. “We investeren in drie gebieden: SEO, social paid en e-mail. Daarvoor hebben we drie specialisten aangenomen. We hebben het liefst de expertises in huis.”

Het management onderzoekt nu in welke landen het nieuwe operaties wil starten. Naast een aantal Europese landen staan ook China en India nog op de long list.

In Engeland heeft de shoppingportal sinds kort een nieuwe partner, Exponential, die de sales en marketing aanpakt. “Ze versterken onze aanwezigheid onder affiliatenetwerken, fashion brands en editorial content”, aldus oprichtster Ellen Snijder

Snijder is behalve met de strategie ook bezig het crossmediabereik uit te bouwen. Dat doet ze middels verschillende samenwerking in de online en offline media. Eigenlijk lopen die activiteiten, voor branding en performance, wel door elkaar heen.

Sinds kort laat een blogster iedere werkdag een shoppable look zien op NET5. Die video verschijnt natuurlijk ook op Fashionchick en YouTube.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Daarnaast is er een samenwerking met LINDA.meiden. De september-december editie is in samenwerking met Fashionchick geheel shoppable gemaakt. Alle items die in het magazine te zien zijn kunnen direct gekocht worden in de online pop-up store op Fashionchick.

Deel dit bericht

5 Reacties

Rob Bogaers

Dus 3 x meer verkeer en 50% financiële groei over de volle breedte… Waar gaat het mis? Want met 300% meer verkeer zou een gemiddelde site/shop/bedrijf/retailer met 50% ‘ financiële’ groei niet blij kunnen zijn.

Piet

Rob slaat de spijker op zijn kop!

Con Jo

Serieus???

Wat is dit voor artikel. We gaan naar het buitenland, oh nee toch niet. We groeien hard, maar de winst toch niet.

Vervolgens komt uit het niets een of andere snijder (zou het wesley zijn?) voorbij die aan het cross mediale netwerk bouwt.

Het zal allemaal wel. Ik snap alleen geen conjo van dit hele artikel.

Fijn weekend!

johan

Tja gaat wel meer mis bij dat bedrijfje heb ik begrepen..

OT: de extra traffic die idd matig converterend is, komt vast van die “topinvesteerder” Sanoma.

Erwin Boogert

Ik moet even iets recht zetten, wat aan het licht kwam door jullie snelle reacties. Er was sprake van een menselijke fout waardoor ik verkeerde cijfers kreeg. Er is sprake van 50% groei van bezoekers en omzet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond