Deel dit artikel
-

Online omzetstijging feestdagen: 22 procent

De feestdagen brengen online retailers 22 procent extra omzet. Vooral de verkopers met en fysieke winkel zien sterke groeicijfers, meer dan pure play internetpartijen.

“De detaillisten die naast een winkel ook via het internet verkopen doen tijdens de feestdagen goede zaken. Hun internetomzet is in deze periode 30 procent hoger dan anders. De pure webwinkels realiseren 16 procent extra online omzet”, aldus het statistiekenbureau.

De extra omzet wordt, niet geheel onverwacht, vooral in het domein Speelgoed gerealiseerd. Speelgoedwinkels zagen de omzet met ruim 110 procent toenemen. Slijterijen zien omstijgingen van iets meer dan 40 procent, winkels met huishoudelijke artikelen net iets minder dan 40 procent.

Speelgoed wordt al vanaf september meer verkocht dan in de andere maanden van het jaar, oktober is een duidelijke groeimaand en november zonder enige twijfel de topper.

De Nederlandse consument geeft in december in de aanloop naar kerst voor 5,5 miljard euro uit bij webwinkels. De Belg 2,7 miljard, aldus gecalculeerde aannames van Adobe.

Foto: Yohanes Sanjaya (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond