Fonq opent 115 mobiele webshops

Webwinkelketen Fonq heeft voor al zijn speciaalzaken mobiele winkels geopend die, een maand na lancering, een omzetstijging laten zien van vijftig procent.

Van overkoepelende, algemene site Fonq.nl bestond al een mobiele site. Ook deze is op de schop genomen. De grootste aanpassingen betreffen de gebruikersinterface en optimalisatie van de checkout. Dat zijn in het mobiele domein de twee belangrijkste punten om het gebruik en omzet te bevorderen.

“Nu is ook voor de 115 nicheshops een mobiel platform geopend. De eerste resultaten van onze Betaversie tonen een conversiestijging van meer dan veertig procent”, zegt directeur Patrick Kerssemakers tegen deze uitgave. “Ook zien we dat mensen het aandurven om op dit verbeterde platform grotere bestellingen te plaatsen. Onze omzet is zelfs met meer dan vijftig procent gestegen.” Dat betreft de verkopen via m.Fonq.nl.

Bijna een kwart van het verkeer (22 procent) aan de de nichewinkels van Fonq, inclusief de gelijknamige hoofdsite, is tegenwoordig al afkomstig van mobiele dragers. Driekwart daarvan betreft tablets, en kwart komt van mobiele telefoons. De grafische en functionele upgrade die vandaag bekend wordt gemaakt betreft enkel de uitingen via smartphones. Het blijkt dat bijna de helft van alle orders, 47 procent, wordt gedaan bij de nicheshops en dus niet per se bij het bekendere Fonq.nl.

Kerssemakers legt uit dat de bulk van het mobiele verkeer, zestig procent, afkomstig is van nieuwsbrieven en direct verkeer (SEA en SEO). Het is dus belangrijk dat de e-mailnieuwsbrieven voor mobiele dragers zijn geoptimaliseerd.

Zijn in Utrecht gevestigde bedrijf is exploitant van onder meer winkels als barbequespeciaalzaak.nl, afvalemmershop.nl, pannenwebshop.nl en zoutenpepermolenshop.nl.

Foto: Brandon Grasley (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug