Deel dit artikel
-

Forrester onderscheidt 5 online succesmodellen

Hoewel de kosten voor betalingen de laatste tijd omlaag gaan, is er nog
altijd geen duidelijke betaalmethode over het web voor kleine bedragen. IBM
en Compaq presenteren daarom nieuwe systemen voor kleine betalingen. Micropayments moet een 'click & pay' toepassing worden.

Forrester haalde 800 zakenlui bij elkaar op een Executive Strategy Forum in Boston. Daar betoogde het onderzoeksbureau dat het hart van de Internet economie gevormd wordt door eBusiness netwerken van leveranciers en klanten. Kenmerkend is dat de transactiekosten laag zijn, en liquiditeitsproblemen daardoor minder. De concurrentie neemt toe en bestaande relaties worden in snel tempo afgebroken. Forester voorziet dat in deze omgeving vijf typen organisaties kansen hebben:

– 'Consumer magnets', bedrijven die de relatie met klanten als belangrijkste doel hebben.
– 'Transformers', bedrijven die de waarde van een product of een service kunnen opdrijven door het te optimaliseren.
– 'Brokers/intermediairs,' bedrijven die vraag en aanbod bij elkaar brengen.
– 'Industry specialists', hoog gespecialiseerde bedrijven die 1 ding heel goed kunnen.
– 'Infrastructure providers', bedrijven die een breed scala aan diensten bieden.

De aanwezigen werd gevraagd hoe zij hun bedrijf in 2001 zouden typeren. 11% dacht een klantenmagneet te zijn, 13% meende 'transformer' te zullen worden, 7% vermoedde in 2001 een broker te zijn, 14% industry specialist en 19% infrastructuur provider.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond