Deel dit artikel
-

Foursquare breidt advertentieprogramma uit

Adverteerders krijgen meer mogelijkheden binnen locatiedienst Foursquare. Het bedrijf begint een proef met Promoted Updates, die gebruikers kunnen attenderen op meer algemene aanbiedingen.

Promoted Updates is iets anders dan Local Updates, een dienst die gebruikers attendeert op aanbiedingen terwijl ze zich in een winkel of restaurant bevinden. Promoted Updates kunnen breder worden ingezet, maar leunen wel op dezelfde algoritmen als waarmee Foursquare winkels of restaurants adviseert. Als de gebruiker net geland is op het vliegveld zou autoverhuurbedrijf Hertz bijvoorbeeld een advertentie kunnen weergeven.

Foursquare is een proef begonnen met een twintigtal bedrijven, waaronder Walgreens, Best Buy, Old Navy, Butter Lane en The Standard Miami. Deze bedrijven betalen Foursquare volgens een kost per actie-model, en dus niet op basis van het aantal impressies.

Het is nog onduidelijk wanneer Promoted Updates voor elke adverteerder beschikbaar komt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond