Deel dit artikel
-

Friendster in zee met Doubleclick

Sociale netwerksite Friendster gaat samenwerken met online advertentie-netwerk Doubleclick. Op die manier hoopt Friendster meer inkomsten binnen te halen via advertenties.

Friendster is ontstaan in de tijd dat het advertentieklimaat heel slecht was. Daardoor lukte het niet om veel adverteerders warm te krijgen voor de site. Met 13 miljoen gebruikers (waarvan volgens Jupiter Research bijna 1 miljoen actief) is de ‘social networking’-site inmiddels een factor van belang geworden. In dat licht moet de deal met Doubleclick dan ook worden gezien. Voor Doubleclick heeft de overeenkomst ook voordelen.

Friendster gaat met het advertentiesysteem Dart van Doubleclick werken. De eerste adverteerders hebben zich ondertussen al gemeld bij Friendster. Dat zijn aanbieder van mobiele telefonie Verizon en Chase Bank. Friendster was een van de eerste virtuele communities die op de social networking-trend inspeelde. Friendster was ook een van de eerste partijen die financiering kreeg. Vorig jaar haalde het 13 miljoen dollar op bij venture capitalists.

Los van Friendster gaat LinkedIn ook proberen een nieuwe inkomstenbron aan te boren. Het wil personeelsadvertenties gaan aanbieden aan de 1,7 miljoen leden van LinkedIn. Daarmee gaat het indirect de concurrentie aan met grote banensites als HotJobs en Monster.

Deel dit bericht

1 Reactie

Whatever

Online advertentie netwerk? Volgens mij levert Doubleclick alleen nog maar de techniek? ' DoubleClick does not purchase media or sell ads on behalf of websites. DoubleClick's North American media business was sold to MaxWorldwide.' Slecht weergegeven, meneer de journalist…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond