Fujitsu Siemens Computers in zee met Wannahaves

Fujitsu Siemens is in zee gegaan met Wannahaves. De samenwerking houdt onder meer in dat het bedrijf gebruik gaat maken van de narrowcasting-mogelijkheden die Wannahaves biedt in Media Markt. Het is voor het eerst dat Fujitsu Siemens Wannahaves inzet. De samenwerking gaat de eerste week van november in.
Volgens marketingcommunnicatie-manager Robert Gruijters van Fujitsu Siemens Computers is heel bewust gekozen voor een samenwerking met Wannahaves. Een van de redenen is volgens hem dat een samenwerking met Wannahaves aanmerkelijk goedkoper is dan een zogeheten above the line campagne waarbij 'print' wordt ingezet. Een andere is dat volgens Gruijters 80 procent van de beslissingen over grotere consumenten-aankopen op de winkelvloer wordt gedaan. “Vandaar dat dat hele concept van narrowcasting en in store advertising bij Mediamarkt ons zo aanspreekt,” verduidelijkt Gruijters.
De samenwerking behelst behalve aandacht voor producten van Fujitsu Siemens Computers in de winkels van Mediamarkt ook een radiocommercial bij Radio 538, een mail naar de 450.000 abonnees op de Wannahaves nieuwsbrief, aandacht in het Wannahaves magazine en een advertentie in de flyer van Mediamarkt. Ook zal een product van Fujitsu Siemens opgenomen worden in de Inno top 5.
Volgens Martin Jacobs, senior accountmanager van Fujitsu Siemens Computers voor de consumentenmarkt, gaat het om een redelijk exclusieve samenwerking met Wannahaves en Mediamarkt. “Voor ons is deze samenwerking heel logisch omdat we toch al goede banden hebben met Mediamarkt. We krijgen exposure in 16 filialen met 14 wanden. ” Volgens Jacobs zal vooral aandacht worden gevraagd voor de Amilo M 1425, een centrino notebook met wifi toegang.
Volgens Gruijters moet de samenwerking met Wannahaves vooral worden gezien als een pilot. “Als de samenwerking bevalt, gaan we er verder mee. Maar dat zal eerst geevalueerd moeten worden,” aldus Gruijters. Hoeveel de samenwerking met Wannahaves Fujitsu Siemens Computers precies kost, wil Gruijters niet vertellen, maar wel dat deze dus aanzienlijk goedkoper is dan een advertentiecampagne in de bladen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond