Nieuws -
Geforceerde banners irritant maar doeltreffend
Online advertenties die op brutale wijze het computerscherm in beslag nemen worden over het algemeen zeer irritant gevonden, maar blijven wel hangen. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek van Miriam de Roos in opdracht van de VU en onderzoek- en adviesbureau MeMo2.
Aan het effect van geforceerde banners wordt nogal eens getwijfeld. Het gaat daarbij om zogeheten DHTML layers (die onverwachts op het computerscherm verschijnen en pas verdwijnen nadat ze bewust via het ‘kruisje’ weggeklikt worden) en de expandable/roll-over (die over de hele website heenrolt).
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg EGUIDE & Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account