Geldonline moet de vrouw financieel op weg helpen

Ilse Media en de Rabobank hebben Geldonline geopend, een financieel onderdeel van vrouwenportal VrouwOnline.nl. Vrouwen moeten hierop terecht kunnen voor informatie over en aanschaf van financiële producten, want "de tijd dat de man de financiën deed, is allang voorbij", sprak Rabo-directielid John van Nuenen bij de opening. Rabobank en Ilse investeerden samen tussen de twee en drie miljoen gulden in de site.
Hoeveel bezoekers de site moet trekken? Aan die voorspelling wilden van Nuenen en Ilse-directeur Robert Ranzijn zich niet wagen. Maar dat de partners hoog inzetten, lijkt duidelijk. VrouwOnline is immers goed voor 3,5 miljoen pageviews per maand. Ilse gaat de pagina's redactioneel vullen, en daarbij moet vooral gedacht worden aan wat de makers 'life events' noemen: trouwen, een eigen zaak beginnen, vakantie.
Ilse heeft bewust voor één financiële partner gekozen. Voor andere onderdelen werkt het bedrijf al samen met ondermeer Nestlé en Sara Lee. Willen gebruikers niet méér banken op een dergelijke site zien? Ranzijn: "Dit concept werkt nu eenmaal het beste met één partner". Volgens de directeur maakt dit de site overzichtelijker.
Het is overigens niet zo dat Ilse direct meeprofiteert van de verkochte financiële diensten op de site. Die inkomsten gaan rechtstreeks naar de bank, Ilse moet rondkomen van de bannerverkoop. Beide partijen verwachten over twee jaar de eerste winst voor de site te kunnen bijschrijven.
Ook wil van Nuenen niets weten over een gesponsorde site. Het betreft een samenwerking met Ilse, en zo moet het ook gezien worden. Hij verdedigt de overeenkomst met een vergelijking met de fysieke wereld: "Ook bedrijven en winkels proberen zoveel mogelijk A-lokaties te veroveren. Op het web is dat niet anders. Wij zien VrouwOnline als een A-lokatie".
In het vervolg van Geldonline zullen daarom nog meer financiële portals volgen die een specifieke doelgroep voor ogen hebben, zo liet Van Nuenen weten. "Daarbij denken we aan studenten, mkb-ers, de bouw- en de agrarische sector".
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Bas
Een interessante ontwikkeling. Toch vraag ik me af of het echt zinvol is. Dat vrouwen anders over geld denken is bekend. En dat er weinig vrouwen op financiële websites komen ook, maar misschien is er wel gewoon geen markt voor. Ik ben zeer benieuwd naar de pageviews die deze site gaat trekken en vooral de inhoud die men wil gaan bieden. Je moet continue immers frisse content bieden, en als je op life decisions gaat werken, verandert er daar niet zoveel.
Pete Richards
130 miljoen pageviews voor Vrouwonline. Pay attention Rob! Dat zouden ze willen bij Ilse. Die 130 is voor Ilse media als geheel. Geeft niets hoor. Gewoon blijven proberen. Naschrift redactie Inderdaad, Vrouwonline heeft per maand 3,5 miljoen pageviews. Het bericht is inmiddels aangepast.
X
Uitermate goed initiatief ! Wat ik alleen niet begrijp is dat de pageviews de succesfactor is. Hoe meer pageviews hoe groter het succes? Lijkt mij eerder de mate waarin daadwerkelijk producten worden afgenomen, en de bereidheid terug te keren naar deze site de succesfactoren zullen zien. Is ook echt het credo van een jaar geleden; 'the bigger the better' …Ilse is gewoon lekker bezig, en probeert niet te verzanden in dat geblaat ! Misschien een goed voorbeeld voor anderen?