Gematigd optimisme over online advertentiemarkt

Ondanks sterk bijgestelde verwachtingen door de haperende economie, lijkt het dit jaar toch goed te gaan met de verkoop van online advertenties.
Eenduidig zijn de voorspellingen niet, toch zijn diverse internationale mediabureaus gematigd positief over de bestedingen van online advertenties.
Mediabureau ZenithOptimedia, onderdeel van Publicis, verwacht een internationale groei van 4,7 procent. Dat is wel fors minder dan de voorspelling in oktober van 5,3 procent (rapport)
MagnaGlobal, onderdeel van marketingbedrijf Interpublic Group, is somber over de advertentiemarkt als geheel: de verwachtingen zijn bijgesteld van 4,8 naar 2,9 procent groei.
Toch worden de verliezen grotendeels goedgemaakt door belangrijke evenementen als de Olympische Spelen, de verkiezingen in de VS en het EK voetbal. Die zorgen voor extra omzet.
MagnaGlobal houdt daarom rekening met een groei van verkochte tv-reclame van 6,5 procent. dit jaar. Online advertenties zouden een groei laten zien van 11,2 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond