Deel dit artikel
-

Geprogrammeerde inkoop mobiele advertenties nog bescheiden

Geautomatiseerde inkoop van advertenties is populair, maar mobiele marketeers maken er nog amper gebruik van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Voor het rapport Marketer Perceptions of Mobile Advertising – de derde in de reeks alweer – werden tweehonderd marketingdeskundigen geraadpleegd. 76 procent van de respondenten gaf aan geprogrammeerde inkoop belangrijk te vinden en volgens 41 procent helpt het hen om een bepaald publiek te bereiken. Maar slechts 27 procent koopt op deze manier advertenties in.

De belangrijkste reden voor de terughoudendheid is volgens Joe Laszlo, directeur van het IAB Mobile Marketing Center of Excellence, het feit dat er maar weinig geatomatiseerde advertentieformaten beschikbaar zijn. Banners zijn daarvoor niet echt geschikt, video daarentegen wel.

18 procent koopt overigens via private marktplaatsen, en 17 procent via open marktplaatsen.

Het rapport kijkt ook naar het fenomeen internet of things. 73 procent van de marketeers heeft belangstelling voor slimme televisies en 66 procent voor draagbare apparaten als advertentiemedium.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond