Deel dit artikel
-

Gevulde dm-database door online game

Het online spelletje dat een nieuwe attractie voor Hellendoorn moest promoten, heeft het pretpark 6.000 namen en adressen opgeleverd voor dm-activiteiten.

Spelontwikkelaar MIIM Multimedia zal de gegevens eveneens gebruiken om aankondigingen te doen. MIIM presenteert tevens de digitale kerstkaart.

Roy Vogelvang is mede-directeur van het in Watergang gevestigde bedrijf MIIM Multimedia. 'Met een team van twee vaste medewerkers en vijf freelancers maken we hier (flash)spelletjes, webcontent, 3D en televisiecommercials. Voor Avonturenpark Hellendoorn ontwikkelden we het spel Château Cristal , waarmee een nieuwe attractie kon worden uitgeprobeerd. Die actie liep tot 31 oktober en werd ook ondersteund door een televisiecommercial.'

Deelnemers aan Château Cristal kunnen hun persoonsgegevens achterlaten, zodat zij kans maakten op een prijs. Dat levert veel reacties op. Vogelvang: 'We hebben een database met adressen van 6.000 spelers. Dat aantal kan nog groeien, aangezien het spel nog op de site staat. Mensen die vrijwillig hun adres hebben gegeven, krijgen een brief als zij iets hebben gewonnen. Hellendoorn gaat de adressen misschien ook gebruiken om bekend te maken dat er een nieuwe attractie is. Wij mogen deze data ook gebruiken om bijvoorbeeld aan te kondigen dat er een nieuw spel is.'

MIIM Multimedia verzorgt tevens 'digitale kerstkaarten'. Deze flash-cartoons kunnen bedrijven op hun homepage zetten voor hun klanten. In een persbericht roept MIIM op om tijdig te reserveren, 'gezien de aanvragen van vorig jaar'. Liep het toen zo storm? Vogelvang: 'De meeste mensen reageerden veel te laat, waardoor de oplevertijden niet haalbaar waren voor de feestdagen. Er is er toen een heleboel niet doorgegaan. Uiteindelijk hebben wij er maar vier gemaakt. Dit jaar zijn we daarom eerder begonnen met de digitale kerstkaart. We hebben er dit jaar nog geen verkocht.'
(MH)

Deel dit bericht

3 Reacties

Richard Valk

Jammer dat er steeds voor Flash gekozen wordt voor dit soort zaken, terwijl Java toch een prima alternatief is. Wij hebben zelf een spel in Java ontwikkeld met daaraan een wedstrijd verbonden om te werken aan onze naamsbekendheid. Java is wel wat gecompliceerder dan Flash, maar om even wat cijfers te noemen, ons spel is door twee mensen met weinig ervaring in Java in twee weken gebouwd. Flash beperkt het aantal bezoekers, omdat het nog steeds platform gebonden is. Wij hadden zelf ook eerst alleen een Flash site, vooral gedreven door de vormgevers, maar hebben op een later tijdstip toch ervoor gekozen om toch ook een HTML versie aan te bieden. Zie {www.nexusonline.nl ; http://www.nexusOnline.nl } voor ons spel. Richard Valk

JAN TIMMERMAN

Flash spelletjes zijn leuk maar bieden weinig interactiemogelijkheden.Shockwave echter biedt veel meer mogelijkheden. Onze mening is dat deze middelen ondergeschikt zijn. Het feit hoe en welk doel een spel wordt ingezet, en de "creativiteit, speelbaarheid" zijn ons inziens van veel groter belang.Wij voeren opdrachten uit voor grote ondernemingen waarin een spel wordt ingezet als onderdeel van de marketing. Het is dan niet van belang dat een spel in één of twee weken in elkaar wordt gezet, het belangrijkste is kwaliteit die aansluit bij de doelgroep en doelstelling van een opdrachtgever.Onze ervaring is dat het ontwikkelen van spellen het juiste specialisme vereist! Jan TimmermanMAD multimedia bv http://www.madmultimedia.nl

Bert vt Veer

Bij deze de toevoeging dat het hier shockwave games betreft en niet Flash zoals wordt gesuggereerd. Ook wij zijn van mening dat in de meeste gevallen Flash niet volstaat voor de produktie van games. Maar zoals gezegd, het middel is ondergeschikt aan de doelstelling. Bert vt VeerCreative Director MIIM

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond