Google kondigt verbeteringen aan voor Adsense netwerk

Nadat Google 3,24 miljard dollar heeft neergelegd voor het online advertentiebedrijf DoubleClick kan de zoekmachinegigant nieuwe mogelijkheden bieden voor de advertenties die draaien op het AdSense contentnetwerk.
De Amerikaanse toezichthouder en de Europese Commissie gaven eerder groen licht gaven voor de overname en Google kon beginnen met de integratie van het advertentiebedrijf.
Google kondigt vrijdag dan ook een aantal verbeteringen aan op het AdSense contentnetwerk die moet zorgen voor een betere service aan de gebruiker en een betere waarde voor adverteerders en uitgevers.
In de komende maanden moeten de verbeteringen beschikbaar komen. Zo is er onder meer frequency capping, waarbij een adverteerder het aantal keer dat een gebruiker een advertentie ziet in controle heeft. Maar ook frequency reporting wordt toegevoegd, waarmee inzicht wordt gegeven in het aantal mensen dat een reclamegampagne heeft gezien en hoe vaak. Daarnaast belooft Google een algemene betere kwaliteit van de advertenties. Ook view-through conversions behoren tot de verbeteringen. Hiermee krijgen adverteerders inzicht in hoe veel gebruikers hun sites bezochten na het zien van een advertentie.
Google brengt adverteerders via een zelf ontwikkeld bemiddelingssysteem in contact met gebruikers van zijn zoekmachine en geaffilieerde sites. DoubleClick is een bedrijf dat technologie exploiteert om beeldreclame (banners) uit te serveren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond