Deel dit artikel
-

Google lanceert nieuwe diensten voor adverteerders

Google heeft op het AdAge Digital Conference in New York een aantal nieuwe webtools gelanceerd waarmee adverteerders meer inzicht krijgen in hun reclamebestedingen.

Volgens Neal Mohan, vicepresident display advertising van Google, wil men daarmee vooral grote merken over de streep trekken. Multinationals als Procter & Gamble zijn nog voorzichtig met het online adverteren.

Om hun campagnes te meten moesten adverteerders tot nu toe gebruikmaken van Google’s eigen analysesoftware Google Analytics of producten van derden als die van Nielsen en comScore. Deze adverteerders krijgen nu eigen tools van Google. Ook gebruikers van DoubleClick krijgen toegang tot deze gegevens.

Een van de nieuwe producten, Active View, geeft aan of een advertentie ook daadwerkelijk is bekeken. In dat geval zou er straks beter per impressie in plaats van het aantal klikken afgerekend kunnen worden. Een ander product Active GRP, meet het gross rating point, oftwel het ‘reclamecontact’ en is een indicatie van de effectiviteit van de campagnes.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond