Deel dit artikel
-

Google ziet nog rol in tv-reclame

Google schrapte dinsdag zijn experiment met print-advertenties, maar gaat gewoon verder met Google TV Ads.

“Daarom ben ik hier”, zei Keval Desai, producthoofd van Google TV Ads woensdag op het Future TV-congres in New York. “Ik heb nog een baan, dus tot zover gelooft Google er nog in.

De beslissing Print Ads te schrappen was puur gebaseerd op wat momenteel in de krantenbranche gebeurt en het feit dat het product naar ons oordeel niet aantrekkelijk genoeg was.”

Keval Desai zat in een paneldiscussie over de mogelijkheden van kijkersdata van tv-kabelboxen. Trekt Google zich terug op alleen online media? “Tv gaat steeds meer op het web lijken”, volgens Desai. “Het is een heel ander verhaal dan print.”

Een alliantie met NBC Universal zou in september de levensvatbaarheid van Google TV Ads hebben bewezen. De partners onderzoeken samen ook nieuwe methoden voor bereiksmeting.

Nielsen, TNS Media en andere bureaus werken al een aantal jaren aan nieuwe standaarden voor kijkcijfers via kabelboxen en digitale videorecorders. Jeff Boehmer van Nielsen benadrukte dat Google en het derde panellid Tivo allebei partners van Nielsen zijn.

“Kabelboxen bieden onvoldoende gedrags- en demografische data”, zei Desai. “Nielsens paneldata is een belangrijke aanvulling.”

Google TV Ads gaat om de kabelbox en Nielsen heen. “Met miljoenen beschikbare videos werkt de klassieke navigatie niet”, zei Desai. “Je hebt een zoekmachine nodig. Daarom zeggen we dat tv meer op het web gaat lijken.”

Fotografie: Peter Verkooijen

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond