Deel dit artikel
-

Greenhouse Group lanceert FlxOne

Greenhouse Group start een nieuw bedrijf onder de naam FlxOne. Dit levert tools en diensten om geraffineerd grafisch reclame op het web te plaatsen, ook wel automated trading genoemd.

Afgelopen week ging FlxOne van start als nieuw onderdeel van de bedrijvengroep uit Eindhoven. BlueMango, Fresh Fruit, Affilidirect, Source Republic en We Are Blossom krijgen er een zusterbedrijf bij, aan wie zij een deel van hun operationele zaken kunnen uitbesteden.

Het bedrijf werkt op basis van technologie van AppNexus. Het brengt vraag en aanbod bij elkaar voor display advertising. In principe werkt het systeem net als Google AdWords. Ook daarbij wordt reclame getoond contextueel relevant is voor de internetter. FlxOne faciliteert dat proces voor beeldreclame.

Bedrijven als YD World en Criteo krijgen er een concurrent bij.

Matthijs Keij: “De rollen van mediabureau, technologieleverancier, reclamenetwerk en uitgever groeien steeds meer naar elkaar toe op dit punt. Er ontstaan daarom steeds meer hybride vormen. BlueMango en Fresh Fruit houden zich wel met deze materie bezig, maar hun model leent zich er niet voor om hard door te schakelen op dit front. Daarom een apart specialistisch bedrijf.”

Voor Greenhouse Group is dit het eerste product dat derde partijen in binnen- en buitenland kunnen inzetten voor hun eigen adverteerders en titels. “We gaan hier open mee om.”

De basis van veel van dit soort systemen ligt in verzamelde cookies met informatie over de consument. Meestal levert de adverteerder deze informatie aan of een cookiehandelaar. Met de nieuwe Telecomwet, die per 1 juli ingaat, verandert de online reclamewereld. Keij: “Dit is heel interessante materie die een grote impact op de markt zal hebben. We zullen aan de regels voldoen, maar willen er zelfs verder in gaan. Je ziet dat de privacyregels steeds scherper worden. Daar moeten we op zijn voorbereid.”

Foto: madii grace (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond