Deel dit artikel
-

Groei geprogrammeerde advertentie-inkoop gaat harder dan gedacht

De groei van geprogrammeerde advertentie-inkoop gaat zo snel, althans in de VS, dat marktvorser eMarketer binnen drie maanden al twee keer zijn verwachtingen heeft moeten bijstellen.

De schattingen zijn dat adverteerders 75,3 procent meer uitgeven aan ‘geprogrammeerd adverteren’ dan vorig jaar. Vertaald in dollars komt dat neer op 3,37 miljard dollar. Volgend jaar vermoedelijk al 4,66 miljard.

De complexiteit rond Automated Trading en aanverwante technieken schrikt adverteerders niet af, zegt Clark Fredricksen tegen AdAge. Sterker nog: bedrijven als Facebook doen er alles aan om adverteerders via deze weg binnen te halen.

De trend is minder goed nieuws voor sitebeheerders die geconfronteerd worden met iets lagere inkomsten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Luciën

Voor de sitebeheerder wel minder werk en zekerder van zijn inkomsten, dus dat staat er tegenover.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond