‘Groei in online boodschappenbezorging vlakt af’
Na jaren van stevige groei lijkt de opmars van boodschappenbezorging door supermarkten te vertragen. Dat blijkt uit geanonimiseerde en geaggregeerde betaalgegevens van ABN Amro.
Hoewel Albert Heijn al in 2001 begon met het bezorgen van online bestellingen, bleef het succes lange tijd uit. Pas met de komst van Picnic in 2015 begon de bezorgmarkt serieus terrein te winnen. De coronapandemie gaf die groei een flinke impuls. Sinds de zomer van 2023 is die trend echter aan het afzwakken. Uit cijfers van marktonderzoeker Circana blijkt dat het online marktaandeel in 2024 uitkwam op 7,3 procent, ten opzichte van 6,6 procent een jaar eerder.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd