Deel dit artikel
-

Groupon ziet omzet weer dalen

Het lijkt niet goed te gaan met kortingsite Groupon, die over het derde kwartaal weer minder omzet boekte ten opzichte van het tweede kwartaal. Wel is het nettoverlies fors teruggebracht.

Het nettoverlies bedroeg in het derde kwartaal drie miljoen dollar, terwijl dat een jaar eerder nog 54,2 miljoen dollar was. De omzet kwam uit op 568,6 miljoen dollar, tegen 430,2 miljoen dollar in 2011. Over een jaar gemeten is er dus groei, maar die neemt nu af.

Groupon schrijft de tegenvallende resultaten toe aan de slechte economie in Europa, maar benadrukt dat de omzet is verdrievoudigd sinds men aan de beurs genoteerd staat. Bovendien draait Groupon ‘solide’ in Noord-Amerika, ondanks concurrentie van LivingSocial en Amazon Local.

De koers van het aandeel daalde ruim twaalf procent.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Het wordt toch tijd dat er eens zwarte cijfers worden gedraaid. Vorig jaar hoorde ik in New York de Social Media Manager van Groupon zeggen dat ze vooral groei nastreven. Met de beursgang is er natuurlijk nog voldoende kapitaal voorhanden. Maar het business model blijft toch risicovol. Aan de andere kant hebben ze voldoende power in huis om de zaken naar hun hand te zetten. Ze hebben echt volop kwalitatief hoogwaardig personeel weggekocht bijandere bedrijven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond