Deel dit artikel
-

Heineken fuseert Beerwulf en The Sub

Bierbrouwer Heineken consolideert een deel van zijn klantgerichte online activiteiten. Het brengt dochter The Sub onder bij participatie Beerwulf.

Hoewel The Sub, Europees verkoper van thuistaps, groter is dan Beerwulf wordt laatstgenoemde toch het leidende merk. De site van de thuistapverkoper verdwijnt en neemt die van de speciaalbierwinkel aan.

Vanmiddag wordt de Engelse markt hierover geïnformeerd. Daar zijn de operaties, zoals marketing en warehousing, reeds samengevoegd. Andere landen volgen in de komende maanden.

De belangrijkste reden voor het samenvoegen van de activiteiten is dat The Sub een sterke positie op de Engelse markt heeft, Beerwulf niet. En omgekeerd, dat The Sub weinig speciaalbieren verkoopt. De labels moeten van elkaars verkeer gaan profiteren. Per land zal een selectie van speciaalbieren worden gemaakt, passend bij de lokale smaken en voorkeuren.

De teams van beide bedrijven zijn inmiddels samengebracht onder een dak.

Beerwulf is een online verkoper, net twee jaar oud, van speciaalbieren waar Heineken als grote aandeelhouder in zit.

Foto: Graeme Anderson (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

m.

Benieuwd of ze de affiliate activiteiten van hun oude The Sub website dan ook gaan voeren via Beerwulf. Ik kwam ze veel tegen in affiliate land (coupons, cashback, mailings etc), dus zal een belangrijk/groot kanaal zijn geweest.

Kees

Als Heineken inzet op digitaal reclame maken, hoeven die reclamemeisjes in Afrika dan niet meer met klanten naar bed?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond