Deel dit artikel
-

Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren

Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.

Dat blijkt uit een inventarisatie van performancebureau eProfessional uit Hamburg. eProfessional bedient al anderhalf decennium de categorie grote bedrijven en peilde ruim honderd klanten over hun wensen. ‘Waar zou je extra testbudget besteden als je dat kreeg?’, luidde de stelling.

Opvallend is dat schakering in de antwoorden. Hoewel eProfessionals klanten sterk resultaatgedreven zijn, lijkt het erop als ze betrekkelijk onbekend zijn met grote verkoopplatformen als Amazon, Zalando en Otto. De andere groep testkanalen valt onder het kopje ‘Social’, op Facebook Atlas na. In Nederland valt dat ook nog onder de noem ‘onbekend maakt onbemind’.

Foto: Leo Hidalgo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond