’Marketingbureaus staan voor strategische keuze’
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
Voor e-commercebedrijven die internationaal willen groeien, is het lokaliseren van hun website vaak een struikelblok. Letterlijke vertalingen zijn vaak niet genoeg: taalgebruik, culturele nuances en zoekgedrag verschillen per markt....
De klantreis begint niet langer bij een zoekmachine, maar bij een algoritme. Nu AI-agents steeds vaker bepalen welke merken consumenten zien of vertrouwen, verschuift de kern van marketing van...
MediaMarkt Nederland gaat zijn aanwezigheid op sociale media drastisch herzien. Het concern verschuift van een retailer die zich profileert op prijs naar een merk dat klanten ondersteunt in een...
Voor merken kan het steeds meer een uitdaging zijn om hun doelgroepen te bereiken in een versnipperd medialandschap. In het eerste artikel van de nieuwe serie Rethinking Media, tot...
Het gedrag van consumenten verandert snel. Een van de laatste ontwikkelingen is dat shoppers steeds vaker gebruikmaken van AI-gedreven shopping assistants. Dit verandert de manier van zoeken, vergelijken en...
In een digitale wereld waarin de gemiddelde persoon dagelijks honderden advertenties ziet, is het simpel tonen van een advertentie niet genoeg. De uitdaging is om ervoor te zorgen dat...
AI-specialist in e-commerce Brainvine breidt zijn aanbod uit met een nieuwe productlijn voor kant-en-klare AI-applicaties. Met de lancering van Brainvine Studio maakt het bedrijf de ontwikkeling van custom AI-toepassingen...
In vrijwel elke sector, van mobiliteit tot e-commerce en telecom, worstelen organisaties met dezelfde uitdaging: klantdata is versnipperd over talloze systemen. CRM, marketing automation, werkplaatssoftware, loyaltyprogramma’s, financiële systemen... zolang...
Onderzoeksbureau Forrester voorspelt een fundamentele verschuiving in de wereld van de marketingbureaus. In 2026 moeten ze koers kiezen om te transformeren van traditionele dienstverleners naar multidisciplinaire bedrijfseenheden.
Brainvine breidt zijn marketingsuite uit met bulkbewerking van productfoto's en een feed management-tool. Het Nederlandse bedrijf zoekt de concurrentie met Channable en ChannelEngine vanuit een AI-first benadering.