Deel dit artikel
-

Helft iPhone-gebruikers betaalt voor content

Waar 21 procent van de Android-bezitters ten minste 1 betaalde applicatie per maand downloadt, is dit bij de iPhone-bellers 50 procent.

Bij de gebruikers van een iPod touch is dit percentage 35. Dat blijkt uit cijfers van het mobiele advertentienetwerk AdMob (PDF).

Het aantal applicaties, betaald en gratis, dat de Android- en iPhone-gebruikers maandelijks downloaden en de tijd die ze spenderen aan de applicaties, is nagenoeg gelijk. De bezitters van een iPod touch daarentegen, downloaden gemiddeld 12 applicaties per maand, 37 procent meer dan de twee eerder genoemde gebruikers. Mensen met een iPod touch spenderen 100 minuten per dag aan hun applicaties, 25 procent meer dan bij iPhone- en Android-bellers.

Van alle gebruikers uit het onderzoek downloadde 59 procent minder dan 6 applicaties per maand. Een kleiner deel, 13 procent, liet weten meer dan 20 gratis applicaties per maand binnen te halen. Het merendeel van deze grootverbruikers komen uit de groep van de iPod touch-bezitters.

Gebruikers van een iPhone, zo bleek eerder uit een onderzoek van AdMob, zijn nog steeds meer geneigd om betaalde applicaties te downloaden, in tegenstelling tot de Android-bellers. De meeste grote merken en ontwikkelaars kiezen nog steeds liever voor de iPhone-applicatie en pas in tweede instantie voor een Android-app. Het iPhone-platform heeft nog steeds een groter bereik, maar de belangstelling voor Android is stijgende.

Deel dit bericht

2 Reacties

Hennie

Goed om alleen wat cijfers over te nemen uit een onderzoek en hier 'nieuws' van te maken. Iedereen die iets van de apps voor Android en de iPhone af weet, kan nagaan dat deze cijfers alleen maar bevestigen wat algemeen bekend is. Ten eerste zijn er meer gratis betere apps voor Android beschikbaar. Daarnaast mag er ook worden aangenomen dat een iPhone-gebruiker om verschillende redenen ook eerder bereid is te betalen voor een app dan een Android-gebruiker. Hoop dat je niet langer dan vijf minuten met bovenstaand artikel bezig bent geweest. Wordt blijkbaar hoog tijd om me eens af te melden voor jullie nieuwsbrief.

wouter

@HennieJe mag natuurlijk nooit zomaar wat aannemen, een goed argument is onmisbaar. Juist die 'verschillende redenen' lijken me daarom interessant.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond