Deel dit artikel
-

‘Helft meer bedrijven in mobiel adverteren’

Een Duits onderzoek laat zien dat in 2011 bijna de helft meer bedrijven mobiele reclame hebben uitgeprobeerd. Ze zijn bovendien tien procent meer campagnes gaan doen dan daarvoor.

Een inventarisatie bij grote online uitgevers als Axel Springer, Deutsche Telekom, G+J, RTL/IP en YOC laat dat zien. De onafhankelijke brancheorganisatie BvDW onderzoekt sinds 2008 hoeveel bedrijven hoeveel campagnes in een jaar doen via mobiele dragers. De resultaten over 2011 zijn net gepubliceerd.

Het aantal campagnes steeg afgelopen met zestig procent tot tweeduizend. Het aantal bedrijven dat het mobiele kanaal inzet om te werven of informeren nam met 45 procent toe tot bijna 360.

Omgerekend houdt dat in, dat ieder bedrijf in 2010 vijf campagnes deed en in 2011 5,5. Mobile advertising wordt dus iets vaker ingezet dan voorheen. Hoe groot het bedrag aan mediabestedingen is dat daarmee gepaard gaat, is niet bekend.

Herman Kienhuis liet afgelopen dinsdag tijdens Mobile Convention Amsterdam weten, dat adverteerders in Nederland in 2011 ongeveer tien miljoen euro uitgaven aan reclame op mobiele dragers. Het gaat hierbij enkel om display advertising. Sms, mobile search en mobile classifieds zijn hierin niet meegerekend. De totale mobile advertising markt is vermoedelijk twee tot drie keer zo groot. Bij online advertising zien we ook dat de markt drie keer zo groot is als de online display advertising markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond