Helft Nederlandse webbevolking ambieert breedband

Ruim de helft van de Nederlandse Internetters overweegt over te stappen op een breedbandige verbinding. Dat blijkt uit een onderzoek van Pro Active International en NOB Interactive . De kracht van audio en video kan een versterkte emotie bij de Internetgebruiker teweeg kan brengen, zeggen de onderzoekers.
Helaas is niet onderzocht hoeveel de surfers over hebben voor een snelle verbinding. Na het dispuut tussen kabelaar Casema enerzijds en de consumentenbond en de Wanadoo gebruikersgroep anderzijds, kan dit een doorslaggevend punt worden om voor een snellere verbinding te kiezen.
Onder een snelle verbinding rekenen de onderzoekers alle toegang via kabel, ADSL en satelliet. In totaal gaf 57 procent aan een dergelijke verbinding te willen hebben. De snelheid van de verbinding wordt door de ondervraagden als belangrijkste kenmerk van breedband genoemd. Opvallend is dat waarborg van privacy als tweede belangrijkste kenmerk wordt genoemd. Van de groep die nu al breedband heeft, geeft bijna driekwart aan complete radio- of TV-programma's via internet te willen ontvangen.
Ook richtte het onderzoek op de adverteerders. Het blijkt dat adverteerders nauwelijks ervaring hebben met advertising via breedband Internet, maar daar wel veel waarde aan hechten. Content-producenten zijn van mening dat door het interactieve element van breedbandige content het aanbod beter afgestemd kan worden op de wensen en verwachtingen van de individuele Internetgebruiker.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond